zondag 8 april 2012

Vies geel of toch naar de VM Wash

Ik heb mijn fiets nu ruim drie maanden in bezit en al meer dan een maand gebruik ik Strada 94 intensief voor woon-werkverkeer. Het is dus niet zo vreemd dat het eens zo glanzende geel vlekken, strepen en klodders straatvuil heeft verzameld. In het algemeen zit er nu een grauwsluier over grote delen van de fiets.



Tja hoe ga je daar mee om als kersverse velonaut? Mijn andere fietsen (tweewielers) maak ik eigenlijk nooit schoon. De ketting en de remmen en andere bewegende onderdelen krijgen wel enige aandacht maar echt schoonmaken, poetsen, boenen en polijsten is mij vreemd.

Nu ik een fiets met zovéél buitenkant heb geeft dat in elk geval wel stof tot nadenken. Je velomobiel wassen gaat wel een beetje lijken op autowassen. Ik heb nooit een eigen auto gehad dus 't is niet meer dan een gevoel. Maar toch.

Bij autowassen denk ik dan aan de zaterdagmiddag en aan de man des huizes die zich op de oprit naar de garage uitleeft met veel water, sop en andere schoonmaakmiddelen. Toen ik voor deze post even Google-de op afbeeldingen met als zoekterm "autowassen oprit garage" vond ik verrassend genoeg bovengemiddeld veel foto's van veelal schaarsgeklede dames die uitbundig auto's aan het wassen waren. Dat geeft wel aan dat autowassen, en wellicht dus ook velomobielwassen, echt een mannending is.

Bij mij in de straat zie ik haast nooit iemand meer z'n auto wassen. Ik vermoed dan ook dat je daar tegenwoordig standaard voor naar de autowasserette gaat. 

Nu heb ik wel een garage maar geen oprit waar plaats is voor washbabes, ik zal het zelf op moeten lossen. Met de Strada door de autowasserette lijkt me geen goed idee. En tenzij het aantal velomobielen in Nederland explosief gaat groeien is onderstaande situatie nog pure fantasie.


Voorlopig blijft Strada 94 dus gewoon vies geel, maar dat is eigenlijk ook wel mooi. Of niet?



Geen opmerkingen:

Een reactie posten