vrijdag 23 november 2012

Velomobiel.nl krijgt complimenten bij autoschadebedrijf

Zo op het eerste gezicht een vreemde combinatie: autoschade en de velomobiel. Toch kwamen die beide afgelopen week heel mooi bij en tot elkaar ergens in Apeldoorn Zuid.

Voor een fotoreportage voor het personeelsblad werd ik donderdag naar een industrieterrein aan de rand van Apeldoorn gedirigeerd. Bij een autoschadebedrijf werden namelijk alle bedrijfsauto's overgespoten met een glanzende nieuwe witte laklaag. Die laklaag is nodig omdat  per 1 januari a.s. een officiële nieuwe organisatie ontstaat. Daarbij hoort dan ook een nieuwe logo met  nieuwe kleuren.

Mooi wit is niet lelijk, maar niet zo mooi als geel

"Ik zag je al aankomen", zei de man van de administratie, "...dat kun je niet missen met zo'n ding". Een kwartiertje later en een serie foto's rijker was ik weer terug bij mijn fiets. Een van de mannen van de spuiterij was ook meegelopen en streek goedkeurend over de mooie gele lak van Strada 94. "Heel mooi gedaan, die lak", zei hij, "dat zie je bij kunststofdelen op auto's niet vaak, dat het zo mooi en glad is afgewerkt.". Een compliment voor het werk van Velomobiel.nl!

De autospuiter bleek overigens een ligfiets-geïnteresseerde. Ooit had hij er er een willen kopen maar dat mocht niet van z'n vader. Het was té gevaarlijk. Beide heren vonden het erg interessant zo'n banaan nu eens van dichtbij te kunnen bekijken. En de prijs viel ze ook al mee, al helemaal als je daarnaast geen auto meer nodig had. Kortom, ik kon met een tevreden gevoel weer terug naar kantoor.

Naschrift
Ik heb Velomobiel.nl ook van deze complimenten op de hoogte gesteld. Per kerende post kreeg ik deze aanvullende informatie van Ymte: "De fietsen worden in een negatieve mal gemaakt, daar wordt eerst de laklaag in gespoten en daarop de vezelmatten gelegd en doordrenkt met hars. Omdat de lak anders dan bij gewoon spuiten als het ware aangedrukt wordt tussen de mal en de fiets is hij veel gladder dan bij gewoon spuiten (tenminste zo glad als de mal is)". Interessant om te weten voor iedereen die dit nog niet wist ;-)



Geen opmerkingen:

Een reactie posten