donderdag 31 juli 2014

De strelfie

Vorig jaar was 'selfie'  het woord van het jaar. Voor zover bekend werd het woord 'selfie' op 13 september 2002 voor het eerst gebruikt op een Australisch online forum, waar iemand zich verontschuldigde voor het tegelijkertijd publiceren van een onscherpe foto, door te schrijven: "And sorry about the focus, it was a selfie."  Pas vanaf 2012 is dit fenomeen echt populair geworden en zijn er talloze varianten te vinden. De 'stemfie', een foto van jezelf in het stemhokje was heel recent nog in het nieuws. Als toppunt van wansmaak zag ik tijdens een Tour de France-etappe iemand razendsnel een selfie maken naast een wielrenner die zojuist genadeloos tegen het asfalt gesmakt was. Een valpartij die misschien wel door een andere selfie-maker veroorzaakt was?

Het moge duidelijk zijn, ik ben geen selfie-type. Ik vind het meestal niet leuk om op de foto gezet te worden, dus daar zelf vrijwillig aan werken gaat dan ook niet gebeuren. Maar toen ik laatst 's ochtends vroeg over de Apeldoornse Autoboulevard reed, zag ik wel mijn mooie gele Strada in de metershoge etalages met mij meefietsen. Ik besloot dit fraaie tafereeltje vast te leggen. En zo ontstond dus de eerste strelfie:  een opname van mezelf in een rijdende Strada.

Strelfie: Strada 94 in de etalage tussen de grote jongens .
Bovenstaande strelfie is geknipt uit een video. De hele opname (zoiets heet geloof ik een 'velfie') is  hieronder te bekijken. En dat er nog vele strelfies (en quelfies?) mogen volgen...

2 opmerkingen:

  1. Leuk! De term velfie kende ik nog niet.
    Zelf heb ik ook eens zoiets gemaakt: https://www.youtube.com/watch?v=xF4hjrcJPFA

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey Paul, ziet er weer mooi uit en heerlijk om te lezen. Als ik je video bekijk, denk ik meer aan die arme stilstaande auto´s. Die moeten toch bijzonder jaloers zijn op zo´n heerlijk in de zon rijdende velomobiel! En zij maar wachten op kopers.........

    BeantwoordenVerwijderen