donderdag 10 juli 2014

In een Strada* ben je altijd een kampioen!

Als ik vanochtend om iets voor zessen de garagedeur achter me dicht trek hoor ik vlakbij harde stemmen. Ik van flarden van een gesprek op. "Van Gaal..", hoor ik en "Krul..." en veel meer wat ik niet versta. In een zijstraat lopen ze: een groepje jongelui die, zo te zien na een gezellig avond, onderweg zijn naar huis. 'T is blijkbaar wat later geworden. Twee straten verderop ligt een oranje hoedje verkreukeld in de goot. De oranje vlaggetjes aan de gevels doen nog hun best maar het is voorbij.

Geel is altijd goed (zoekresultaten voor 'geel' Google Afbeeldingen) 
Aan mij ging het ook voorbij. Ik zal het maar eerlijk opbiechten: ik ben geen voetballiefhebber en gisteren zag ik alleen een deel van de eerste helft. Om half elf vond ik het mooi geweest. Ik heb tenslotte veel meer met geel dan met oranje.

En dan niet het Goddelijke Kanarie Geel maar het supermooie Verkeersgeel van mijn Strada 94. In mijn Strada voel ik me altijd een kampioen! Als velonaut heb je elke westrijd bij voorbaat al gewonnen! Geel is altijd goed. Yellow Rules For Ever!

*) Naar keuze te vervangen door elk type velomobiel...


5 opmerkingen:

  1. Dat heb ik nou met rood.........Mag dat????????? ☺☺☺

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, als oud Zeeuws-Vlaming een echte "reserve-Belg"! En volgens sommigen een Rode Snelheidsduivel.........

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik dacht dat ik de enige was, hoorde de uitslag vanmorgen pas om 8 uur. Heerlijk op tijd naar bed gegaan, want de wekker ging om 6 uur.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Toch ben je zelf ook nog wel eens oranje-fan geweest...
    http://mooigeelisnietlelijk.blogspot.nl/2012/04/strada-overgespoten.html

    Groet, F.

    BeantwoordenVerwijderen