dinsdag 28 oktober 2014

Het glorende blauw

Ik had er nog even mee willen wachten....
Vanmiddag bij de periodieke Stradacontrole zag ik ineens het blauw gloren. Het piepte, het gluurde door het zwarte rubber van de voorbanden heen. Ik had nog even willen wachten, daartoe aangespoord door opmerkingen bij het bericht over mijn eerste lekke band; dat ik er nog gewoon mee door moest fietsen en dat een lekke (achter)band er nu eenmaal bijhoort.

Tevergeefs. Nu het blauw gloort is het einde verhaal. Finito! End of the line! Ze rusten in vrede in de Kliko met dank voor bewezen diensten.

6 opmerkingen:

  1. Waaaaaaat ???

    Kent jouw millieu barbarij dan geen grenzen ?? Nu zal dat rubber worden verbrand in een vuilverbrandingsoven ! Allemaal PAK's en nog meer CO2 waarin jij al hebt gegrossierd met je vliegreis over de halve aarde de atmosfeer in gestoten !!

    lol nee Paul je hoeft je niet te ergeren, ik ben een nep-milieu activist. ( net als Paul Rosenmuller destijds :-)))))

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Misschien was het inderdaad een beter idee er zelf onderzetterjes, elleboogbeschermers of oorwarmers van te maken ;-). De achterband het ik natuurlijk ook gelijk vervangen. Die ziet er nog iets beter uit. Dus als er een 'milieu-activist' is die een gratis M+ achterband wil hebben om echt helemáál op te rijden dan kan die 'm gratis op komen halen in Dieren. Waarschijnlijk kun je er nog wel 5000 km uit persen.

      groet
      Paul

      Verwijderen
  2. Mijn fietsenmaker vlecht zittingen voor krukjes van oude buitenbanden!
    Dan kunnen ze nog jaren mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Met deze M+ banden kun je nog wel een paar zomers rijden. Ik heb ooit een foto van de banden van HansW. gezien en het leken net blauwe banden :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Paul,

    Op is op, zo simpel is het gewoon, dan gaan ze de kliko in.

    Groeten, Adri.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een achterband gaat bij mij normaal twee voorbanden mee. Zelf had ik er nog wel wat langer mee doorgereden tot je een hele blauwe streep ziet...

    http://strada48.blogspot.nl/2013/05/nieuw-rubber-en-opmerkelijk-nieuw.html

    BeantwoordenVerwijderen