vrijdag 8 september 2017

Drie maanden zonder velomobiel...

Het was afgelopen zondagochtend. Ik duwde om kwart over acht de garagedeur open. Mijn doel was duidelijk: het zoals gebruikelijk onaangemeld meerijden met de maandelijkse toertocht van LOL in Zutphen. Nu weten jullie gelijk waar die O voor staat.

Aan het eind van de uitrit kwan ik de buurvrouw tegen. "Nou Paul, je hebt een hele week door Noord Nederland gefietst en nu ga je alweer fietsen?"  Tja voor niet ligfietsers is het moeilijk uit te leggen dat het genoegen van een LOL tochtje groter is dan dat van een paar uur uitslapen. Nou ja meestal wel ;-).

Toen ik een paar minuten later Dieren uitreed en in de verte een mooi ballet van mistslierten boven de IJssel zag hangen, realiseerde ik me dat ik de buurvrouw een belangrijke andere reden om juist nu naar Zutphen te rijden, niet verteld had. Namelijk dat dit mijn allerlaatste LOL-tochtje van 2017 zou worden. En misschien wel mijn allerlaatste velomobielkilometers vóór de Oliebollentocht.

Mistslierten dansen een ballet langs de IJssel
Ja het is echt waar, het is ongelogen! Regelmatige lezers van dit blog voelen 'm nu al aankomen: "Ah, Paul gaat op vakantie...?", zal er gemompeld worden. Maar voor iedereen die wat extra toelichting nodig heeft  volgt hieronder de uitleg.

Begin volgende week vertrekken Anja en ik voor een fietsreis van drie maanden door (met name het noordwesten van) Argentinië en een deel van Paraguay. Omdat we  nu eenmaal de tijd hebben, besloten we begin dit jaar maar eens langer dan de vaste vier weken op pad te gaan.

Dat heeft nogal wat gevolgen voor het bloggen op MGINL. Dat zal grotendeels tot stilstand komen. Simpelweg omdat ik op een Santos Travel Lite fiets en niet in de mooi gele Strada zit. Mogelijk komt er één keer per maand een fotoverslag zoals ik dat al vaker maakte. En het kan ook nog eens zo zijn dat op het moment dat we een paar dagen vakantie nemen van al dat fietsen, en ik met een goed glas Argentijnse wijn net zo'n enorme Argentijnse biefstuk zit te verteren, ik een idee krijg en er een blogpost over schrijf. Maar daar reken ik niet op. De tijd zal het leren.



Gelukkig is er de komende maanden een heel leuk ;-) alternatief. Tijdens onze reis zullen Anja en ik zeer geregeld nieuwe berichten plaatsen op ons reisblog. Op onze website Cyclingaroundtheworld.nl.  Met een spannend verhaal, veel foto's en regelmatig een videoclipje.

Dat reisblog is te vinden op www.cyclingaroundtheworld.nl/heimweenaardehorizon. Voor iedereen die geen tijd heeft om daar geregeld te gaan kijken is er ook nog eens een heel handige emailattendering in te stellen.  Ben je  meer een Facebookmens? Prima, nieuwe blogposts zullen voor vrienden en volgers ook daar vermeld worden.

Update: Boven de bekende lijst van ligfietsblogs heb ik een blokje met het laatste bericht over onze Argentiniëreis ingevoegd. Dit wordt automatisch bijgewerkt.

Tot later!



10 opmerkingen:

  1. Ik wens je een mooie reis Paul.
    Ben benieuwd naar je verhalen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Veel plezier en succes gewenst op die mooie reis

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik neem aan dat je goed gaat oppassen, die wegen daar hebben de reputatie fieters als roadkill te doen eindigen.

    Vreemde landen vreemde gewoonten...maar madonna beeldjes genoeg om een veilige reis af te smeken :-))







    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goede reis. Ik ben al benieuwd om jullie verslagen te lezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ook ik wens jullie een prettige tocht zonder lekke banden of ander malheur.

    Groet
    Erwin en Tante Lies

    BeantwoordenVerwijderen
  6. veel plezier Paul en Anja !! Moet ik nog gras maaien ?

    BeantwoordenVerwijderen