zondag 14 januari 2018

Update voor de Quattrovelo

In september 2016 knutselde ik een Velomobiel Kleurenconfigurator in elkaar. Zo kon iedereen zijn fiets gratis laten overspuiten. Het idee  bleek in de smaak te vallen want tot op de dag van vandaag worden deze pagina's dagelijks bezocht. Meer dan 12.000 keer werden de pagina's tot nu toe opgevraagd. Da's natuurlijk leuk :-). ICB gebruikte het idee in het bestelformulier voor de DF.

De Quattrovelo en de DF zijn vanaf het begin het populairst. Zo langzamerhand heb ik het assortiment uitgebreid met de meest gebruikte velo's. Ik werd ook steeds handiger met het programma Inkscape waarmee  ik de fietsen tekende waardoor de fietsen er  beter uit begonnen te zien.

Toen ik heel recent een QV fotomontage van velomobiel.nl op Facebook zag besloot ik dat deze fiets een update verdiende in mijn kleurboek. Want als er één velomobiel is die je eigenlijk altijd in twee  kleuren moet kopen dan is het deze vierwieler wel. Of is ie in één kleur ook zo mooi?

De verbeterde versie van de QV

Door het gebruik van schaduwen lijkt de fiets nu echter en ruimtelijker. De spiegelkapjes zijn nu ook afzonderlijk in te kleuren. Je kunt zelfs je schuimdeksel pimpelpaars maken.

Liefhebbers kunnen direct aan de slag met de (Quattrovelo) Kleurenconfigurator



15 opmerkingen:

  1. Reacties
    1. De WAW bedoel ik dan dus :-)

      Verwijderen
    2. De WAW is er al wel http://www.paulvanroekel.nl/specials/colourmyvm/waw.php

      Verwijderen
    3. Oeps, net niet goed gekeken dus. Sorry.

      Verwijderen
  2. Mooie verbetering Paul!
    Klein dingetje: ik probeerde natuurlijk al of de 360 graden versie er stiekem ook al was ;-) en klikte op het schaduwdeel van de zijkant. Dan wordt dat effen met de lijnen zichtbaar. Bug of feature? PS Bovenop werkt het wel goed.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Update: bij een smalle streep bovenop en bij de muts treedt het ook op.

      Verwijderen
    2. Het is een bij mij bekende bug ;-). Niet op het schaduwdeel klikken. Met 3d ben ik overigens ook al een beetje bezig.

      Verwijderen
    3. Marc,
      een update: het effect dat schaduwen effen worden en een lijn krijgen is inmiddels opgelost :-). Ze krijgen nu alleen nog maar een andere kleur.

      Verwijderen
    4. Laatste update (voorlopig ;-): de schaduwdelen zijn nu niet meer aanklikbaar...

      Verwijderen
  3. Hallo Paul, weer een mooie ontwikkeling. Een puntje: de QV staat zo laag op de wielen dat er geen wieldoekjes bijgeleverd worden. wel bij al onze overige modellen natuurlijk.....

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo Paul,
    Super om het te kunnen verbeteren. Mooi programma geworden.

    Even een vraag. Ik ben van plan om voor mezelf een shirt te laten drukken. Maar zou ik jou oude QV model mogen gebruiken?
    Ik ben al bezig geweest en kan hem dan in mijn eigen kleur gebruiken. Anders doe ik dat natuurlijk niet. Er zou dan ook een tekst bij komen te staan. uiteraard betreft velomobielen.

    (En in één kleur vind ik de QV persoonlijk toch mooier. Op een aantal combinaties na dan.)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Natuurlijk mag je mijn oude qv model gebruiken...

      Verwijderen
    2. Dank je wel. Ik ben al benieuwd naar de reacties die ik ga krijgen.

      Trek ik hem aan als ik ga fietsen met tochten natuurlijk.

      Verwijderen