tag:blogger.com,1999:blog-3720719905195711528.post8246231491909381944..comments2023-10-29T11:31:27.139+01:00Comments on Mooi Geel Is Niet Lelijk - onderweg met velomobiel Strada 94: Van 5 naar 4 geeft plezier...Paul van Roekelhttp://www.blogger.com/profile/00938015355059727045noreply@blogger.comBlogger3125tag:blogger.com,1999:blog-3720719905195711528.post-7373392689601026412012-11-28T19:44:07.902+01:002012-11-28T19:44:07.902+01:00Heel herkenbaar dus, ook het gevoel dat je lek heb...Heel herkenbaar dus, ook het gevoel dat je lek hebt gereden. Het deinen en het wat zwaarder sturen herken ik ook wel. Mogelijk dat ik er achter een ietsepietsie lucht bij in doe.Paul van Roekelhttps://www.blogger.com/profile/00938015355059727045noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3720719905195711528.post-78072038386457090062012-11-28T15:51:43.601+01:002012-11-28T15:51:43.601+01:00Vandaag mijn testrondje gereden. Ik heb Marathon G...Vandaag mijn testrondje gereden. Ik heb Marathon Greenguard voor op 4 bar gezet (was 6) en de Supreme achterband van 5+ ook naar 4 bar. Rondje Elburg 75 km. Gemiddelde snelheid 25 km/uur. Kruissnelheid 32-35 km/uur. Top 54 km/u. (Aquaduct Harderwijk)<br />Qua snelheid weet ik het niet. Lijkt zwaarder trappen, maar toch verder normale snelheden gehaald voor mijn doen met deze lage temperatuur.<br />Het over de voorwielen glijden, waar ik last van had is weg. Al blijft het oppassen met blad. Hij stuurt ook weer wat zwaarder, zoals met F-lite.<br />Wat wel terug is, is het deinen in het ritme van mijn trappen, ook als bij de F-lite.<br />Flink wat klinkerwegen gereden (buitengebied Putten-Horst) waarvan sommige zeer beroerd scheef liggend. Bewust op aan gestuurd met hogere snelheid.<br />Gaf wel vertrouwen eigenlijk. Je voelt de hobbels natuurlijk wel, maar het dribbelen en vaag gaan sturen diende zich niet aan. Laat staan uitbreken van het achterwiel. Nou was mijn max ook maar 35 km/uur op die wegen. Voor uitbreken moet je toch echt wel sneller. Maar voorheen ging ik uit veiligheid toch maar wat langzamer.<br />Grote voordeel is het toegenomen comfort toch wel. Vooral de voorwielen rammelen minder.<br />Even wennen, maar toch wel een aardig resultaat moet ik zeggen.<br />Het viel mij op dat op zeer ruw en grof (split) asfalt de trapweerstand niet abnormaal toenam. Ook een pluspunt.<br />Toch betrapte ik mij erop dat ik steeds het idee of gevoel had lek gereden te hebben. Wat niet zo was. (Maar niet onmogelijk)<br />Alles bij elkaar niet ontevreden. Maar geen dramatische verandering, maar wel meer comfort. Dat is ook wat waard.Corn-Dollyhttps://www.blogger.com/profile/04074347954435465793noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3720719905195711528.post-6301711633479657872012-11-28T14:30:51.315+01:002012-11-28T14:30:51.315+01:00Ik pomp mijn banden altijd tot 1 bar onder maximum...Ik pomp mijn banden altijd tot 1 bar onder maximum op, dat geeft naar mijn idee altijd een prima rolweerstand en een goed comfort. Tot de max oppompen zorgt vaak voor losgetrilde vullingen. <br /><br />Markhttps://www.blogger.com/profile/15203978049163383083noreply@blogger.com