tag:blogger.com,1999:blog-3720719905195711528.post1971764032209885049..comments2023-10-29T11:31:27.139+01:00Comments on Mooi Geel Is Niet Lelijk - onderweg met velomobiel Strada 94: Mooi Fluo-geel Is Niet LelijkPaul van Roekelhttp://www.blogger.com/profile/00938015355059727045noreply@blogger.comBlogger6125tag:blogger.com,1999:blog-3720719905195711528.post-88604409442720530102014-11-08T18:25:41.890+01:002014-11-08T18:25:41.890+01:00Haha. 'tis maar van welke kant je het bekijkt....Haha. 'tis maar van welke kant je het bekijkt. Vanaf de wal (ik) het water (jij).Corn-Dollyhttps://www.blogger.com/profile/04074347954435465793noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3720719905195711528.post-6512691919679213432014-11-08T15:57:09.245+01:002014-11-08T15:57:09.245+01:00Ik ben sinds kort in bezit van een waad-broek om d...Ik ben sinds kort in bezit van een waad-broek om de sloot in Purmerland te baggeren. Of in elk geval riet weg te trekken daar uit. Van m'n jongste broer heb ik die. Doet aan vliegvissen...Mickhttps://www.blogger.com/profile/17550527466836796563noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3720719905195711528.post-38523653329391750942014-11-08T15:43:18.337+01:002014-11-08T15:43:18.337+01:00En bedankt! Dat overhangende groen heet bij 'o...En bedankt! Dat overhangende groen heet bij 'ons' inhangend hout. Dat kwam trouwens in het gebied waar ik actief was niet veel voor. Paul van Roekelhttps://www.blogger.com/profile/00938015355059727045noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3720719905195711528.post-51145180774386730962014-11-08T15:31:27.514+01:002014-11-08T15:31:27.514+01:00Ah, dus jij bent verantwoordelijk voor de uitbrand...Ah, dus jij bent verantwoordelijk voor de uitbrander die Woudenberg kreeg ;-)<br />Mocht een dagje met 2 andere collega's 200 meter slootkant opschonen wegens overhangend groen. Alle bomen en struiken moesten weg om te voorkomen dat het blad en takken de doorstroming zou belemmeren. Ook duikers konden verstopt raken.<br /><br />Ik moet zeggen dat we er een leuk dagje van hebben gemaakt. 4 aanhangers houtsnippers, 40 liter diesel en 7 liter Aspen benzine verder konden we omkijken naar een compleet kale singel langs die sloot. Dus die kun je van je lijstje strepen. Done!<br /><br />Ondanks dat ik die dag ook nog mijn standaard 72 km WW-km's per Q66 heb gemaakt, heb ik verder geen ongemakken ondervonden. Alles functioneert nog. Wel gingen er 2 extra stroopwafels prima in bij de koffie die door buurtbewoners werd geserveerd. Ik had best wel extra trek.<br />Ik vraag me af wat mijn loopkilometer geweest zullen zijn die dag. Mmm...gokje...100 keer 200 meter v.v....Ah juist ja. (Die vlieger gaat niet helemaal op, dat vergt hogere rekenkunde) En dat over een strompelstrook van maximaal 75 cm breed onder een hoek van 30 graden naar de sloot waar de schoeiing onder de beplanting verstopt zat. Om je alertheid niet te laten verslappen.<br /><br />Detail: Aan het einde van de dag kwam de chef kijken. Terloops vroeg hij aan mijn collega: Jij kan toch niet zwemmen? Dat is niet VCA. Beetje laat.<br />Just another day at work.Corn-Dollyhttps://www.blogger.com/profile/04074347954435465793noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3720719905195711528.post-33227521417773661202014-11-07T19:19:55.980+01:002014-11-07T19:19:55.980+01:00Veenendaal-de Klomp vind ik niet zo'n fijne ka...Veenendaal-de Klomp vind ik niet zo'n fijne kale betonplaat in de herfstmaanden trouwens Paul, en het is vrij berucht onder machinisten vanwege verraderlijke plaatselijke gladheid. <br /><br />Als je daar moet stoppen staat er een stoptonend sein vlak achter het perron. Dat wordt vanzelf een probleem als je vaststelt dat de snelheid van de trein niet daalt terwijl je wielen notabene stilstaan. Bij een 6 wagenstel hebben we het dan over 48 wielen die stilstaan, zonder dat de snelheid zakt.......300 ton staal en 24 ton mens drukt wel door hoor....en dan kun je alleen nog maar hopen dat de (nood)magneetremmen die nu eindelijk iedere reizigerstrein bezit het verschil maken. <br /><br />Dat heeft het, toen ik dat aan de hand had op die vervloekte plaats, wel gedaan....<br /><br />Dus wat mij betreft halen ze die betonplaat daar weg ;-))) Quezzzthttps://www.blogger.com/profile/13340009785237362388noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3720719905195711528.post-18904053163297791982014-11-07T18:57:55.555+01:002014-11-07T18:57:55.555+01:00Troost je Paul ik loop bijna iedere werkdag veel b...Troost je Paul ik loop bijna iedere werkdag veel buiten en klim ( bijna 100 kg ) vrij moeiteloos en vlot bij ieder wisselcluster in en uit de treincabine 2,5 meter hoger/lager wat dus heel wat spierwerk kost...en.....HET HELPT MIJ NIETS BIJ SNEL WILLEN FIETSEN ! :-))) Quezzzthttps://www.blogger.com/profile/13340009785237362388noreply@blogger.com