tag:blogger.com,1999:blog-3720719905195711528.post6951036743725555072..comments2023-10-29T11:31:27.139+01:00Comments on Mooi Geel Is Niet Lelijk - onderweg met velomobiel Strada 94: Spits(roeden) rijden bij een brugkabouterPaul van Roekelhttp://www.blogger.com/profile/00938015355059727045noreply@blogger.comBlogger6125tag:blogger.com,1999:blog-3720719905195711528.post-75848358708199458082012-06-11T12:25:56.777+02:002012-06-11T12:25:56.777+02:00Ervaren (?) Velonauten hebben idd de neiging meer ...Ervaren (?) Velonauten hebben idd de neiging meer bewust met (voor hen) potentieel gevaarlijke situatie rekening te houden.<br />Wat zichtbaarheid betreft ga ik uit van het standpunt; Als ik niks kan (over)zien, zien ze mij waarschijnlijk ook niet. Dus gas eraf. Of zowiezo in het algemeen de snelheid aanpassen.<br />Als ik echter uit ga van de afgesproken verkeersregels en mijn medeweggebruikers niet, dan word het voor mij ook lastig op elke situatie te anticiperen. <br /><br />Zit het gevaar ingebakken in de (voor velomobilisten) weg- en verkeersituatie dan is het zaak deze nauwkeurig onder de loep te nemen. Als meerdere weggebruikers hier hinder van ondervinden is het gerechtvaardigd daarover te klagen vind ik.<br />De overstekenplekken over het Apeldoornskanaal (niet alleen bij de Brugkabouter) zijn voor alle fietsverkeer zeer nadelig uitgevoerd.<br />TRA en LMRA zijn dan nood maatregelen, niet de oplossing. De situatie is in potentie altijd gevaarlijk en dient aangepast te worden om erger te voorkomen. Dan is het nu een zaak van de wegbeheerder/overheden. Deze moeten niet alleen de noodzaak herkennen (en de daaraan gekoppelde financieen goedkeuren) maar vooral eerst leren denken vanuit de veiligheid van de weggebruiker. En dat zijn ook de fietsers.<br /><br />Kortom, maak het kenbaar bij de juiste instanties. Niet gemeld is niet gekend bij een gemeente of provincie.Corn-Dollyhttps://www.blogger.com/profile/04074347954435465793noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3720719905195711528.post-17410171557513624092012-06-10T17:53:45.300+02:002012-06-10T17:53:45.300+02:00Wat Henk-Jan zegt klopt , maak voor jezelf bij ied...Wat Henk-Jan zegt klopt , maak voor jezelf bij iedere kruising een TRA (Taak Risico Analyse) en je komt veilig aan de overkant , je kan ook nog een LMRA doen ( Last Minute Risico Analyse) dan komt het helemaal goed.<br />LOL (gewoon lachen)<br />Haast is nooit goed , zeker niet in het verkeer.<br />Wat ik altijd heb als ik me haast is dat ik dan wat vergeet (bril of wat anders ) irritant.Gerrithttps://www.blogger.com/profile/10880798482591985681noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3720719905195711528.post-37155267852211857302012-06-09T23:58:33.653+02:002012-06-09T23:58:33.653+02:00Deze les is ook de belangrijkste die je in de proc...Deze les is ook de belangrijkste die je in de procesindustrie leert: neem zelf het heft in handen op veiligheidsgebied en er is geen excuus voor het nemen van risico's. <br /><br />Desalniettemin, elke dag ben ik nog aan het oefenen, de drang naar opschieten blijft soms parten spelen.Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/15783791164418878964noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3720719905195711528.post-34876427601271335742012-06-09T23:58:22.915+02:002012-06-09T23:58:22.915+02:00Deze les is ook de belangrijkste die je in de proc...Deze les is ook de belangrijkste die je in de procesindustrie leert: neem zelf het heft in handen op veiligheidsgebied en er is geen excuus voor het nemen van risico's. <br /><br />Desalniettemin, elke dag ben ik nog aan het oefenen, de drang naar opschieten blijft soms parten spelen.Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/15783791164418878964noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3720719905195711528.post-88011308935843520832012-06-09T20:26:27.153+02:002012-06-09T20:26:27.153+02:00Ik ken de situatie bij de Brugkabouter erg goed. I...Ik ken de situatie bij de Brugkabouter erg goed. Ik kom daar namelijk ook regelmatig langs. Zeer onoverzichtelijk.<br /><br />Ik denk dat jouw houding t.o.v. gevaarlijke situaties een erg goede is. Ik denk dat veel fietsers daar nog iets van kunnen leren.Wimhttps://www.blogger.com/profile/13424795296023805204noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3720719905195711528.post-71435266866290541932012-06-09T20:06:47.582+02:002012-06-09T20:06:47.582+02:00Ik rijd ook om naar een overzichtelijk kruispunt w...Ik rijd ook om naar een overzichtelijk kruispunt waar ik gezien wordt en bovendien voorrang heb op het fietspad. Anders kan ik wachten op de dag dat ik onder een auto lig omdat ze me over het hoofd zien of de zijstraten niet goed inkijken. <br /><br />Ik heb al een keer het ongenoegen mogen smaken onder de kofferbak van een achteruitrijdende auto terecht te komen, en dat was nog op een motorfiets met valbescherming.<br /><br />Dat en andere zaken hebben mij geleerd er bij twijfel van uit te gaan dat ze je niet zien, en zo te handelen dat ze je niet kunnen aanrijden.Quezzzthttps://www.blogger.com/profile/13340009785237362388noreply@blogger.com