tag:blogger.com,1999:blog-3720719905195711528.post7794399196395647332..comments2023-10-29T11:31:27.139+01:00Comments on Mooi Geel Is Niet Lelijk - onderweg met velomobiel Strada 94: De Grote Velodecibels TestPaul van Roekelhttp://www.blogger.com/profile/00938015355059727045noreply@blogger.comBlogger10125tag:blogger.com,1999:blog-3720719905195711528.post-78639540917571423162020-10-13T12:57:51.093+02:002020-10-13T12:57:51.093+02:00I have been using this app Pinterest Apk : and dow...I have been using this app <a href="http://missapk.com/pinterest-apk/64/" rel="nofollow">Pinterest Apk</a> : and downloaded and gambling it frequently.<br />Danny Danialshttps://www.blogger.com/profile/05458568102998926397noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3720719905195711528.post-38742014284865142492019-10-30T11:29:29.413+01:002019-10-30T11:29:29.413+01:00Your article is extremely good.you can visit my we...Your article is extremely good.you can visit my website : <a href="https://clubapk.com/subway-surfers-mod-apk/" rel="nofollow">subway surfers kiloo download</a>parvinahttps://www.blogger.com/profile/00373128738821413125noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3720719905195711528.post-8615486519588781452013-09-06T17:41:10.295+02:002013-09-06T17:41:10.295+02:00Sorry voor de vele spelfouten. Niet handig op een ...Sorry voor de vele spelfouten. Niet handig op een telefoon....Corn-Dollyhttps://www.blogger.com/profile/04074347954435465793noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3720719905195711528.post-55802301377278463082013-09-06T17:39:50.017+02:002013-09-06T17:39:50.017+02:00Ook ik heb veel onherstebare lawaaischade aan mijn...Ook ik heb veel onherstebare lawaaischade aan mijn gehoor. Voor al rechts suist en piept. Ondangs al mijn voorzorgen lijkt links ook te verminderen. Misschien de leeftijd? Oordopje dragen met fietsen gaat me te ver. Het minivizier was al een hele verbetering. De vekomobielkap versterkt wel geluid. Maar windgeruis is bijnca geheel weg. Ook dat is een overweging om mee te nemen. Eerlijk is eerlijk de kap van Wim is veel stiller als mijn eigen Sinnerkap. Maar die gaten kunnen dicht. Zelf draag ik s wibters een hoofdband over mijn oren in de kap. Werkt ook.<br />Met de helm heb ik gekozen voor een skihelm met oorstukken. Ook weer in kombinatie met een helmutsje of hoofdband . <br /><br />Het lastige van lawaaidoofheid is ook nog dat je schade drempel steeds lager komt. Hard geluid, ook kortstondig zinder bescherming resulteerd onmiddellijk in geruis en gesuis s avond s als het stil is. Zeer hard geluid is direkt als pijnlijk te voelen. Als dat het geval is ben je dus al veel te ver heen en dien je de klahten onmiddelijk seriues te nemen anders gaat Corn-Dollyhttps://www.blogger.com/profile/04074347954435465793noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3720719905195711528.post-36587107218731127492013-09-05T16:48:26.140+02:002013-09-05T16:48:26.140+02:00Ik fiets altijd met een muts of een doek om mijn h...Ik fiets altijd met een muts of een doek om mijn hoofd. Reden? Zware tinnitus en gehoorbeperking, waardoor ik hoorapparaten draag. het wiondgeruis wordt erg versterkt door de microfoontjes die net boven mijn oren zitten. Overigens heb ik een groter vizier gemaakt, waardoor de wind over me heen gaat, minder ellende dus en met wind mee kan ik blootshoofds!Casperhttps://www.blogger.com/profile/16610024600374326195noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3720719905195711528.post-78352652753924124142013-09-05T15:07:24.688+02:002013-09-05T15:07:24.688+02:00Daarom fiets ik dus altijd met oordopjes, Alpine M...Daarom fiets ik dus altijd met oordopjes, Alpine MotoSafe én heb ik winddeflectors van Spoilerz aan de bandjes van mijn fietshelm: http://willemveloz.blogspot.nl/2013/07/spoilerz-tegen-windgeruis.htmlwillemveloz@gmail.comhttps://www.blogger.com/profile/04507086328105892892noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3720719905195711528.post-70465685158335426582013-09-04T23:00:17.654+02:002013-09-04T23:00:17.654+02:00Oh ja : opvallend genoeg kan ik ondanks de vervele...Oh ja : opvallend genoeg kan ik ondanks de vervelende pieptoontjes en harde ruis de strenge periodieke gehoortesten voor het beroep machinist nog steeds met goed gevolg doorstaan. Sterker nog, het beschadigde oor is gevoeliger en scoort beter dan het andere, niet aangedane oor. <br /><br />Feitelijk hebben mijn hersenen door de beschadiging het "ingangsvolume" harder gezet. <br /><br />Dat is ook niet zonder nadeel : het is TE gevoelig en kan niet meer goed luide geluiden verdragen waar andere mensen probleemloos mee om kunnen gaan. <br /><br />Quezzzthttps://www.blogger.com/profile/13340009785237362388noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3720719905195711528.post-43038224120393429142013-09-04T22:39:25.800+02:002013-09-04T22:39:25.800+02:00Idd veranderd naar 80 db als veilige grens. Desond...Idd veranderd naar 80 db als veilige grens. Desondanks mocht je 85 db tot 8 uur lang horen voor er schade kan optreden. Hoe meer db, hoe minder lang je het mag horen natuurlijk. Zo is 160 db instant gehoorbeschadigend en mag je 120 db maar luttele minuten hebben. <br /><br />Die 120 db heb je in een motorhelm aan ~130 km/u al snel.....door luchtgeraas. Zo heb ik ook in mijn twintiger jaren mijn oren al beschadigd en wellicht is dat in lawaaige locomotieven met lekke raam/deurrubbers vlak naast het linker oor ( ook luchtgeraas ) nog verergert......nu suist mijn linkeroor onafgebroken ( vrij luid in een stille omgeving ) en lijkt het alsof er een marconist morsecode aan het seinen is in mijn oor. ttuut tuut...tuut...tuuut tuuut <br /><br />Gelukkig hoor ik het niet als er iets omgevingsgeluid blijft. En ik val als een blok in slaap, dus heb geen tijd me eraan te storen. Maar leuk is anders, absolute stilte horen kan ik nu nooit meer. <br /><br />En ik heb nog geluk want tinnitus heb je in allerlei vormen en luidheden....in de ergste gevallen heb je een oorverdovende brom of fluit in je hoofd die niet meer weggaat. Er zijn veel mensen die dan zelfmoord plegen om rust te vinden. Al heeft de medische wetenschap er tegenwoordig het beginnetje van een antwoord op*<br /><br />* Het zijn hersencellen die gekoppeld waren aan de trilharen die door lawaaibelasting verloren zijn gegaan, en door een gebrek aan signaal daarvan zelf signaal gaan simuleren. Door die hersencellen wel signaal aan te bieden ( electronische stimulering ) kunnen de klachten worden verminderd of misschien zelfs verholpen. Het is nog niet voor iedere patient beschikbaar. <br /><br />Hoewel niet iedereen evenveel of even snel gehoorschade oploopt die niet meer hersteld wordt( genetisch bepaald ) is voorkomen oneindig veel raadzamer....<br /><br />Ik denk dat je er zelf ook wel wat aan kunt doen door ( wederom ) soepele grote luchtinhoud banden te rijden ( veert ook veel lekkerder ) en soepele veerdempers ( juiste veersterkte ) te gebruiken. <br /><br />Ketting smeren, spullen in je velomobiel hebben ( bagage ) zodat ie niet zo'n holle klankkast is en heel misschien bekleding als rubber strips als je een racekap gebruikt moet een beetje helpen. <br /><br />Quezzzthttps://www.blogger.com/profile/13340009785237362388noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3720719905195711528.post-50801586774034412692013-09-04T21:54:35.963+02:002013-09-04T21:54:35.963+02:00Ik kijk met belangstelling uit naar alternatieve m...Ik kijk met belangstelling uit naar alternatieve metingen. 'T is natuurlijk allemaal niet erg wetenschappelijk wat ik gedaan heb. Ik neem de resultaten in elk geval zelf (ook) met een korreltje zout.Paul van Roekelhttps://www.blogger.com/profile/00938015355059727045noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3720719905195711528.post-66394836621750344662013-09-04T21:50:31.004+02:002013-09-04T21:50:31.004+02:00Onder de 80 DB wordt veilig geacht waarbij 85 Db i...Onder de 80 DB wordt veilig geacht waarbij 85 Db in een kort tijdbestek niet heel erg is. Belangrijk is wel de dagdosis die je mee neemt. Dus naast je velomobiel tijd het geluidsniveau gedurende de hele dag. Binnen fabriek grenzen al gauw oplopend naar schadelijk. Mochten je metingen kloppen van 90 DB krijgen wij als velomobilisten in de toekomst een speciale grijze golf hard-horenden club binnen de vereniging. ☺<br /><br />Hgr Peterquestikelhttps://www.blogger.com/profile/06345128426013174081noreply@blogger.com