zondag 2 juni 2019

Weer voor Weizen

Mooi geel
"Je fiets het er zo weer uit..." of "Met dit weer kun je nooit genoeg drinken..." of "'T is een groot glas en ijskoud..."

Dat waren zo slechts enkele van de mooie gedachten die door mijn hoofd schoten vlak voordat we met een tienkoppige LOL-kolonne het dorpje Beek binnenreden.

Eigenlijk had ik toen allang besloten dat ik een groot glas König Ludwig Weissbier zou gaan bestellen. Al was het alleen maar om mijn collega-ligfietsers eens een beetje culinair te kietelen om eens van die eeuwige koffie af te wijken. Dat is één van mijn vele projectjes om het ligfietsen naar een hoger plan te tillen ;-).

Begrijp één ding goed: aan de eeuwige queeste naar het perfecte appelgebak zal nooit, ik zeg nooit, getornd worden. Ik bestelde dus appelgebak én een groot glas van dit koninklijke bier. En dat smaakte meer dan uitstekend. Dat moet ook wel want ik las dat Luitpold Rupprecht Heinrich Prinz von Bayern 'höchst persönlich' het afvullen van de fusten en flessen controleert!

Het smaakte dus uitstekend, tot het moment dat het waarschijnlijk Achterhoekse chapter van de Trailer Trash Travellers MC het parkeerterrein opreed. Maar dat had niemand toen door, we stonden zelfs op het punt om weer te vertrekken. Maar goed ook want voor je het weet zit je in een bende-oorlog en wordt ons clubhuis aan de Houtmarkt overgenomen door deze dubieuze motormuizen. Waarom zijn er eigenlijk geen (lig)fietsbendes? Misschien moet ik daar ook maar eens een projectje van maken.

Ondanks de tropische temperaturen had ik de schade tot één glas König Ludwig weten te beperken. Terwijl we met de hele sliert weer noordwaarts richting Zelhem  en Zutphen fietsten, merkte ik helemaal niets van de inhoud van de grote goudgele glas. "Ik kan er voortaan wel twee nemen...", dacht ik. Alleen als het 30 graden is vanzelfsprekend.

Met werkelijk exact 100,00 kilometers op de teller (hoe krijg je zoiets voor elkaar?) duwde ik mijn Mooi Gele (waar deed die kleur me ook alweer aan denken) Strada de garage in. Bij het uitpakken van mijn velomobieltas ontdekte ik dat ik die hele LOL-rit zonder fietspompje gereden had! Living on the edge! Ook dat is lol!

3 opmerkingen:

  1. Dat plaatje!
    Ik heb daar soms visioenen van tijdens het fietsen in de hitte. Maar een Hertog Jan gaat er ook in als Gelderlander. :-D

    De bende van Wim uit Noord Holland. Onder aanvoering van Majoor Kees was destijds berucht. Hun strooptochten en verrassingsaanvallen over de Markerwaardijk zijn legendarisch.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Overigens kwamen in die jaren de Hunne(liggers) ook regelmatig vanuit het noorden de zuidelijke streken onveilig maken. Op het oog vredige huisvaders en bekend om hun gemeenschapszin en gezamelijk bereide maaltijden tijdens trektochten. Of daar vijanden (hadden ze die?) in die stofpotten verdwenen is mij niet bekend. Ik meen zelfs dat menig lid vegetarier was.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hebben ze ook "dunkle weizen" daar? Dan kom ik gauw weer eens meefietsen...

    BeantwoordenVerwijderen