zaterdag 27 oktober 2012

Help, er staat een Quest in mijn garage!

Sinds enige tijd heb ik een 'concurrent' op mijn woonwerkroute langs het Apeldoorns kanaal. De eigenaar van de witte Quest met nummer 211 fietst sinds enige tijd ook naar Apeldoorn maar we hadden elkaar, tot gisteren, nog nooit in "real life" ontmoet.

Deze week ontving ik een e-mail of ik wilde assisteren bij een urgente reparatie van Q211. Het remvermogen bleek door versleten kabels  nog maar zeer beperkt; en da's niet alleen lastig maar ook gevaarlijk.

Omdat de thuishaven van Q211 iets verder zuidelijk in Velp is hadden we afgesproken dit in de garage van Chateau Mooi Geel af te handelen. Tot zover liep alles op rolletjes.

Het was nog een heel gepruts de Jagwire-kabels (die er behoorlijk gehavend uitzagen) te vervangen. Handig die dichte wielkasten in zo'n Quest, je kunt overal zo goed bij ;-) En dan is het inderdaad prettig als je vier handen aan de fiets kunt hebben.

Helaas uiteindelijk bleek er niet voldoende kabel te zijn om ook de linkerrem weer tip top in orde te maken en was het al behoorlijk laat geworden. "Of Q211 hier een nachtje naast Strada 94 in de garage kon blijven staan?". Geen enkel probleem: het complete servicepakket van Velomobielservice Veluwe te Dieren voorziet ook hier in. 

Strada 94  en Quest 211

Strada en Quest

Dus staat er nu naast de Strada een witte Quest  in mijn garage. 'T was even passen en meten en er was dan ook wat gemor van de andere zes fietsen die hier ook overnachten. "Och, 't is maar voor even...", zei  ik, "zondag wordt dat lange witte ding opgehaald en waarschijnlijk naar de intensive care in Dronten overgebracht".

Naschrift
Deze fiets wisselde veel later na een aanrijding van eigenaar








Geen opmerkingen:

Een reactie posten