vrijdag 4 maart 2016

Code Geel

KNMI, goed gemikt!
Ik heb er  heel lang om moeten zeuren. Ondanks het feit dat ik er talloze stukjes over schreef wilde het maar niet gebeuren. Het is algemeen bekend: Paul wil code geel met veel wit!  Deze week had ik er genoeg van. Ik besloot een geheim wapen in te zetten en mijn invloed als medewerker van een waterschap eens te gebruiken.

Zoals jullie weten zijn de waterschappen grootgebruikers van het weer. Ze zijn kind aan huis bij het KNMI vanwege de enorme hoeveelheden regen én droogte die ze elke jaar afnemen. En als grote klant kun je dan ook heel af en toe verzoeknummers indienen. Een collega bij de Afdeling Inkoop Weer had ik al eens mijn wensen ingefluisterd.

Vanochtend stond ze bij mijn bureau: "Volgens mij gaat het vanmiddag lukken hoor! We hadden nog wat bonuspunten dus het kan budgettair neutraal...  Het KNMI probeert zo goed mogelijk op Gelderland te mikken en het wordt waarschijnlijk een leuke code geel. Reken niet op sneeuw van wintersportkwaliteit. Als je dat wil moet je het via de dijkgraaf regelen."

En aldus geschiedde. Mijn winter is gered! Feliciteer me maar!

Langs het kanaal Apeldoorn - Dieren
Weliswaar ploeteren door natte kledder, maar het wás echte sneeuw
Lampjes beetje dichtgesneeuwd


7 opmerkingen:

  1. Ik zou graag een referendum willen om de naam 'code geel' te wijzigen in 'code wit'.

    Spreekt gewoon simpelweg meer tot de verbeelding.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Kan dit via het Waterschap of moet ik daarvoor iets meer stroomopwaarts richting de Dijkgraaf of zelfs nog verder?

      Verwijderen
  2. Mijn moeder waarschuwde mij al voor het gele gevaar. M'n vader leerde mij rode en valen zijn donderstralen. Bij het lezen van dit epistel werd het mij wit rond de neus en rood op de konen. Ieder heeft zijn prijs zo blijkt. Laat hij dan minstens hoog genoeg zijn dat het loont. Een gunst is geen kunst. Als je moet jleur bekennen betaal je alsnog blauw.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mijn moeder waarschuwde mij al voor het gele gevaar. M'n vader leerde mij rode en valen zijn donderstralen. Bij het lezen van dit epistel werd het mij wit rond de neus en rood op de konen. Ieder heeft zijn prijs zo blijkt. Laat hij dan minstens hoog genoeg zijn dat het loont. Een gunst is geen kunst. Als je moet jleur bekennen betaal je alsnog blauw.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Paul van harte! En ik ben extra blij dat het bij jullie valt en niet bij mij............☺

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Paul, jij gaat natuurlijk voor geel, logisch. Zo ga ik voor rood, en ik wacht dus op code rood, en ga dan weer lekker op pad ...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hier in de Veenkoloniën -het land van aardbevingen, windmolens en Lofar- is het weer de laatste tijd al ellendig genoeg, want zeer fietsontmoedigend, zonder die witte neerslag. Die mag dus wegblijven, evenals die periodieke plenzen water, al dan niet voortgegeseld door een stevige bries...

    BeantwoordenVerwijderen