woensdag 17 april 2013

De lange arm van velomobiel.nl

Ooit wel eens de ambitie gehad om bij velomobiel.nl te willen werken? Pak dan eerst maar eens een meetlint en meet de afstand van schouder tot vingertoppen. Is die meer dan 1,5 meter? Gefeliciteerd je voldoet aan  één van de eisen voor de ideale velomobielbouwer. Waarom dat zo is? Lees hieronder het verhaal van de lange armen.

Op de dag dat ik het eerste kaarsje op de verjaardagstaart van Strada 94 uitblies reed ik op en neer naar Velomobiel. Tevreden keerde toen ik huiswaarts, alles was nog in orde, wat kleinere zaken werkten, na een ingreep door Jos, nog beter. Eén punt bleef toen nog open staan. Mijn knipperlichten rechtsvoor en linksachter gaven slechts een bleek schijnsel, vergeleken met hun tegenhangers aan de andere kant van de fiets. In het voorjaar zou ik opnieuw langskomen om deze leds te laten vervangen. Het was een garantiegeval, mailde Ymte mij. De top zou er af moeten, en ik kon er op wachten (mits ik wat geduld zou hebben ;-). Afgelopen dinsdag was het zover.

Een stevige bries blies mij moeiteloos noordwestwaarts de Veluwe over en de polder in. 'T fietsen ging wel erg makkelijk, de kilometerteller kroop naar 40 km per uur en bleef daar hangen. Met een gemiddelde van ruim 29 rolde ik bij velomobiel.nl naar binnen. Snelheden die ik in het woonwerkverkeer zelden haal.

Strada 94 en één van de mannen met lange armen

Met de bovenste binnenkant naar boven

En er was licht!

Drie kwartier had Jos nodig om de bovenkant van Strada 94 los te wrikken. En dan heb je die lange armen broodnodig. Mijn knipperlichtleds waren een bijzonder geval. Een verklaring voor het ondermaatse schijnsel werd niet gevonden, het was uiteindelijk een kwestie van vervangen. Daarna moest die bovenkant er weer op. En zonder uitschuifarmen is dit een mission impossible. Velonauten die zo'n onthoofding zelf ter hand nemen hebben vanaf nu mijn diepe respect.

Bij vertrek werd mij nog op het hart gedrukt vooral op dit weblog te melden dat ik als een zeer tevreden klant huiswaarts keerde. Niet dat ik anders zou durven. Mocht je bij een bezoek aan Dronten het toilet bezoeken lees dan de strip van Hein de Kort die daar hangt. Dan weet je hoe ze aan hun gebruikte fietsen komen en waarom je nooit wat hoort van ontevreden klanten ;-)))

5 opmerkingen:

  1. Jos heeft beslist geen armen van 1.50 m. Hij is wel lenig. Met 1.50 m armlengte zou je volgens Davinci ruim 3 meter lang moeten zijn of eruit zien als een aap......:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. lol is de WC dat iewat enge hokje naast het rolluik ? ;-)))

    Ik ken ook maar weinig mensen die zo hard en efficient werken als bij vm.nl. En dat zonder managers. Of is het juist zonder managers ?

    Of is het de hete adem in de nek van de rare eigenschap van veel rijders om een Blog erop na te houden ? Bocycle zei het al : "vertrouwen komt te voet en gaat te paard" en 1 klager kan al veel imagoschade toebrengen via de velomobiel internetcommunity en die reikt tot ver over de grenzen...

    Er is ook best weleens iets mis met hun producten....niet heel recente subframes breken vaker wel dan niet. Zulke dingen kunnen een slechte reputatie aan je bedrijf geven waar je niet meer bovenop komt. Daarom is goede service alles. Het zijn intelligente mensen die dit beseffen en ook omzetten in praktijk. Waarschijnlijk gemixt met trots op hun product en liefde voor het bedrijf(je).

    Ik ben er weleens een klein beetje jaloers op omdat ik bij een bedrijf werk waar ik een nummer ben ( heeft ook voordelen ) en men op een heel andere manier imagoschade tracht te beperken. ( liegende communicatie managers ) en of ik mijn werk nu goed doe of slecht doe geen enkele waardering zal opleveren. Enkel mijn schoenen niet poetsen of stropdas niet dragen is uit den boze !! En de klanten verwachten al een slecht "product" want dat haalt zeker wekelijks de krant en zelfs het journaal ;-))










    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Quezzzt,

      bezoek aan het toilet is een aanrader. Er hangen nog veel meer geinige cartoons etc. Je vindt het onder de trap naar het kantoor...

      Tja de NS is natuurlijk wel een heel ander bedrijf (qua schaal) dan velomobiel. Ook van de NS ben ik best een tevreden klant. 10 jaar lang intensief geforenst, een uur heen, een uur terug met twee keer overstappen. Dus ik ben een echte ervaringsdeskundige.

      Maar gelukkig zijn ze bij velomobiel.nl nog niet zo groot gegroeid. Nu kennen ze je naam nog...

      groet,
      Paul

      Verwijderen
  3. @Quezzzt: jammer dat je je zo openlijk negatief uitlaat over het bedrijf waar je werkt. Dit lijkt me voor jou niet goed, en voor dat bedrijf ook niet.

    Iets anders: zouden de mannen van velomobiel.nl er nooit over hebben gedacht om een mobiele service aan te bieden? Dan zouden ze nog veel meer velomobilisten (m/v) tevreden kunnen stellen, lijkt me. Laatst zag ik tussen Meppel en Zwolle een busje van Babboe (bakfietsen) rijden. Zij leveren ook zo'n mobiele service, zie https://www.babboe.nl/klantenservice/service-reparaties. Misschien wordt er meegelezen... ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuke vergelijking met NS. Overeenkomsten? Vakkundige mensen die er werken. En......op tijd is bij beide geen item. Maar liever vakkundig en meer tijd kwijt, bij Velomobiel dan wel te verstaan, dan geklungel aan mijn Q door een ......
    Maar, NS moet wel op tijd rijden!

    En, Paul, ik heb het dak ook wel eens van mijn Q gehaald, zomaar om er eens in te kijken. Kost niet heel veel tijd. Wel had ik een slangenmensgevoel.

    BeantwoordenVerwijderen