woensdag 8 januari 2014

De Geheimzinnige Auto

De eerst woonwerk rit van 2014 en gelijk is het weer raak. Het is ongeveer tien over half zeven...  Ik maak de bekende bocht naar links om af te slaan naar het viaduct met de snelweg A1, en ik zie 'm al weer staan. De zilvergrijze auto die me al weken lang hoofdbrekens kost. Al maanden lang staat ie daar geparkeerd. En als ik 's middags op de terugweg ben, is de vogel alweer gevlogen.

Een aantal vaste dagen per week staat deze auto (zonder iemand erin) daar wat verloren in het buitengebied ten oosten van Apeldoorn geparkeerd.  En aangezien ik van nature een nieuwsgierig iemand ben én over een levendige fantasie beschik begon ik bij het passeren van dit onbeheerd achtergelaten voertuig langzaam maar zeker allerlei gedachten te ontwikkelen. 

De geheimzinnige auto - wat is het verhaal achter deze vroegparkeerder in het buitengebied?
Waarom zet je je auto daar regelmatig 's ochtends vroeg neer? Een aantal (vergezochte ;-) mogelijkheden:

1. Carpoolen variant A. Je carpoolmaatje haalt je hier op en zet je hier weer af. Beetje vreemde plek want bijvoorbeeld de oprit voor de snelweg is een heel eind verderop...  En er zijn veel betere parkeerplekken een kilometer verderop bij een bedrijventerrein. Maar het kan.

2. Carpoolen variant B. Je carpoolt met iemand die 's ochtends over de A1 aankomt en even kort stopt op de vluchtstrook. Jij bent het talud omhoog geklommen en stapt snel in.

3. Geheime afspraak ergens in de buurt. Niemand mag weten dat jij er bent. Je zet je auto ergens anders neer en gaat te voet ? of op de fiets ? verder. De dichtstbijzijnde woningen staan honderden meters verderop.

4. Vroege werkzaamheden in het boerenland waar het doodlopende weggetje waarop je geparkeerd staat naartoe gaat. Tja, dit kan... Maar wat doe je al om zes uur 's ochtends in een weiland een paar per week? Het vee wakker maken?

5. Je hebt met je collega's op het nabijgelegen bedrijventerrein gewed dat je altijd op de fiets komt; ook als het regent! Maar je hebt helemaal geen zin in fietsen. Daarom parkeer je stiekem hier, laad je fiets uit en trapt alleen de laatste 1 à 2 kilometer naar je werk. 

6. Een mogelijkheid waar ik nog niet aan gedacht heb...

Één ding heb ik hier wel van geleerd. Hoe vaster en regelmatiger je fietsroute is, hoe makkelijker je gedachten gaan dwalen langs onverwachte paden.



3 opmerkingen:

  1. Fotograaf die foto's in de vroege ochtend wil maken als er geen mensen op staan?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik denk dat 'ie jouw strada gewoon errug mooi vindt.
    Hij wacht hier iedere morgen om er een glimp van op te kunnen vangen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Misschien is het wel een zij, die met een hij afspreekt elke ochtend. Om een stukje te hardlopen voor het werk begint, de hond uit te laten, stiekeme romantische dat en geen ander tijdstip mogelijk zonder dat de partners het merken........

    BeantwoordenVerwijderen