zondag 29 juni 2014

Cyclevision 2014

Zaterdagochtend duwde ik op m'n gemak Strada 94 uit de garage. Ik was klaar voor een op-en-neertje naar Cyclevison 2014! Met voldoende te drinken, 6 dikbelegde krentebollen en een route van de Fietsersbond kon er niks mis gaan.

Ik worstelde mij langs Arnhem, volgde de deels snelwegbrede snelfietsroute naar Nijmegen en was heel tevreden met mijn sluiproute lángs Nijmegen. Volg daar de westzijde van het Maas-Waalkanaal en je passeert de hele stad over rustige fietspaden.

Daarna was het doorscheuren naar Ysselstein. Ik voorspeldde eerder dat de ligfietsdichtheid, naarmate ik verder zuidwaarts zou geraken, wel langzaam zou toenemen. Nou dat had ik goed mis. De eerst ligfiets (een rode Quest) zag ik pas voor mij uit rijden vlak voor ik het Cyclevision terrein op draaide.

Ik was net op tijd om de laatste 20 minuten van de één-uursrace voor 'gestroomlijnden' mee te maken. LOL-lers Lorenz en Arjen reden ook mee, dus dat was extra leuk.

Tja, en daarna kom je de rest van de dag vanzelf wel door. Frietje eten, broodje kroket eten, vietnamese loempiaatjes eten. En natuurlijk ligfietsen en velomobielen gluren en langs de marktkraampjes en het probeercircuit slenteren. De ligfietsers van LOL waren massaal aanwezig dus dat maakte het extra gezellig. Publiekstrekker Velotilt was er natuurlijk ook nog. Nog niet helemaal een echt werkend prototype geloof ik.

Zo ongeveer om half vijf was er dan nog de prijsuitreiking voor de HVHPV fotowedstrijd. Ik had eigenlijk al eerder willen vertrekken want Dieren was ook weer 85 kilometer terugfietsen en donkere wolken pakten zich samen boven het circuit. Maar de jury had mij ingefluisterd dat ik serieuze kans maakte op een prijs. Tja, en een prijs winnen op de Cyclevision is natuurlijk wel wat. Dan blijf je nog even plakken.

De eervolle vermelding werd uitgereikt, de derde prijs, de tweede prijs en toen bleek ik zomaar de eerste prijs gewonnen te hebben met onderstaande foto (Bas Meijer maakte een foto van de prijsuitreiking).

Questrijders van LOL tijdens een tocht naar Varsseveld. Met dank aan Lorenz, Marc en Casper.
Zoals je op de foto van Bas kunt zien was de prijs een afdruk op megaformaat. Gelukkig was dorpsgenoot en LOL-ler Lorenz als enige met de auto. Een camera gaat altijd mee in de Strada, ik maakte dus ook nog een kort Cyclevision beeldverslag:

Ik kon nog maar nét een plekje vinden op het speciale velomobiel parkeerterrein.

Terwijl ik richting tribune liep hoorde ik al het typische geluid van rondrazende velomobielen.
De één uurs race was nog bezig

één uurs race

één uurs race. Jammer van de hoge hekken, op een autoracecircuit vast wel nodig

één uurs race

één uurs race

één uurs race - lekke band!

Einde van de één uurs race. Ging het hard genoeg?
  
Deelnemers en publiek van de één uurs race

Stilleven met geel en blauw

Start kinderrace. Er deed zelfs een Strada mee...

Markt en probeercircuit

Leuk die schaalmodellen van Quest en 4WQ. Ik zou wel zo'n kleine Strada willen.

Rondje in een Quest rijden of op een Greenmachine? Het kon allemaal

Dit is 'm: dé Velotilt

Op de DF zijn we nu wel uitgekeken. Nu willen we alles weten over de Velotilt

"Ja dit gaan we dan nog helemaal van carbon maken..."

Fietsen kijken dus

Prima tribune (overdekt) met uitzicht op de race met staande start

De staande (liggende) starters

Heel druk was het niet.
Twee jaar geleden, in 2012, was ik voor het eerst bij Cyclevision

4 opmerkingen:

  1. Hallo Paul,

    Proficiat met je eerste prijs! Welverdiend! Ook nu weer een prima verslag van deze door jouw beleefde dag, met ook hier weer een paar hele mooie foto's!

    Groeten, Adri.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Paul, het is een prachtige foto! Van harte gefeliciteerd! Dank je voor je verslag.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hé, dat van die fotoprijs had je me nog niet verteld. Je dacht zeker: Dat ziet 'ie vanzelf een keer...
    Gefeliciteerd. Ik hoop dat je nog veel van dit soort mooie foto's blijft maken.

    BeantwoordenVerwijderen