donderdag 14 augustus 2014

Je hebt fietsen en fietsen en fietsen...

Terwijl ik met S94 rustig werk aan het volmaken van mijn tweede setje van tienduizend kilometer ben ik natuurlijk niet de enige die fietst. Veel collega's bijvoorbeeld, komen met de fiets. Zelfs in deze vakantietijd staan er nog aardig wat voertuigjes in de mensaangedreventweewieler-stalling.  Een bonte verzameling met van alles wat. Onderstaande fotoserie laat mooi zien hoe divers woonwerk-fietsen in Nederland kan zijn.

Het kantoor in Apeldoorn ligt niet naast het station. Veel bezoekers pakken een OV-fiets. Aangezien mijn Quest-rijdende collega's vandaag niet in Apeldoorn werken is er ruimte genoeg 

Deze Brompton's zijn beschikbaar als 'dienstfiets'.
Ik heb er zelf ook een die ik incidenteel gebruik in combinatie met bus of trein.
Subliem vouwgemak met groot fietscomfort

Zo'n echte ouderwetse (zeg maar klassieke) Peugeot racefiets. Deze is van een collega die gisteren uit Zwolle kwam fietsen en vandaag weer terugfietst. Op één dag heen en weer was 'm te veel ;-)

Nee  hoor, de meeste wegen in Apeldoorn zijn gewoon verhard... Toch wel stoer met de MTB naar het werk

Verder vooral heel veel gewone stadsfietsjes

En de onvermijdelijke snelle racefietsen.
Een collega rijdt zelfs regelmatig woon-werk van Utrecht naar Apeldoorn (75 km enkele reis) !

En deze staat al héél lang stil. Dikke stoflaag op het zadel, de banden bijna vergaan.
Het is onbekend wie de eigenaar is. Wie het ook is, hij of zij heeft de fiets wel keurig op slot gezet ;-)

Het leukste voor het laatst: de eigenbouw ligfiets. Gisteren nog sprak ik de maker en hij vertelde me dat dit ongeveer de 20e ligfiets is die hij zelf heeft gebouwd. Het frame is van roestvrijstaal!
Voorop ligt een F-Lite en achter een Marathon+.
Normaal gesproken staat hier ook nog ergens en Greenmachine, maar die is nu met vakantie.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten