dinsdag 8 december 2015

Over 11 opgewarmde oliebollen

Afgelopen weekeinde was het ook in huize Mooi Geel Sinterklaasavond. Zonder alle details te onthullen waarop ondergetekende op rijm te kijk werd gezet wil ik toch wel één tipje van de sluier oplichten.

Vast onderwerp bij dit soort gelegenheden, je kunt er op wachten, is het velomobielrijden in al zijn aspecten. En dan blijken de ontberingen van de oliebollentocht op de vrouw des huizes grote indruk te maken.  Er was dus een fraai gedicht (ga ik hier niet voorlezen ;-) en een velomobielgerelateerd kado in een passende verpakking. Over wat er  het pakje zat volgt later op dit weblog nog een verslag maar een deel van de verpakking wil ik graag hier onthullen.

Een fraai stukje Sinterklaasknip- en plakwerk van Anja:
Het hele gezelschap van 11 Oliebollentocht-LOLlers in Dieren vlak voor vertrek naar Nijmegen voor de OBT2014
Zelf heb ik me gisteren als nummer 35 aangemeld voor de tocht der tochten. Ach, veel moeizamer dan de rit naar Nijmegen zal het toch niet worden, dus waarom nog wachten?  Ik ben in elk geval erg benieuwd naar de verschillende routes die Peter voor deze 4e Kerstdag heeft uitgezet. Ik woonde jaren in Twente en weet dus dat dit een  heel mooie  hoekje van Nederland is.

Woon je in de regio Zutphen en wil je als velomobielrijder samen met anderen (is leuker en fietst makkelijker) naar Lattrop fietsen? Meld je dan aan voor de LOL-special vanaf Warnsveld.  Ook voor de terugreis ben je van harte uitgenodigd om aan te sluiten.



8 opmerkingen:

  1. Hallo Paul, ik was ook benieuwd naar de routes van OBT2015 en ik heb ze gevonden (als ze juist zijn?):
    spoiler-alert ON
    http://lowlands1000.nl/
    spoiler-alert OFF

    Ik heb ze zelf nog niet bekeken. Daarnaast durf ik de tocht nog niet aan want vanuit Hoevelaken/Amersfoort is het wel erg ver. Maar ik twijfel wel!
    Groeten, Nico

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Fraai stukje research :-). Ik heb al even gespiekt. Je kunt natuurlijk ook inde regio overnachten.

      Verwijderen
    2. Overigens is de tocht op deze site gedateerd op 27 december....

      Verwijderen
  2. Ik heb alle routes even omgezet naar GPX en op één kaart geplaatst (de routes zijn aan/uit te zetten door te klikken op de legenda).
    http://www.gpsvisualizer.com/display/20151208064519-57062-map.html

    27 december lijkt me inderdaad niet juist...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Nico,

    Kom op! Erwin en ik komen uit Noord-Holland. Paul, misschien kunnen wij wel bij de LOL optocht aanschuiven..... Misschien zijn we daar te laat voor, maar tijden hoor ik graag.

    Groeten, Wilco

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wilco, het vertrek uit Warnsveld is om 7.30 uur. Aansluiten kan altijd :-). Rijden jullie in 1 dag naar Lattrop?

      Verwijderen
    2. Het is wel de bedoeling om het in één dag te doen, maar dat is dan wel op de 27e.

      Groet

      Erwin en Tante Lies

      Verwijderen
  4. Tjonge je kunt ook niks op internet zetten of LOL vind het wel. Ik heb ligfiets.net al aangepast :-) 28 dec hoort het te zijn, en wordt aangepast.

    BeantwoordenVerwijderen