zaterdag 12 november 2016

Meefietsen met een blaadjesteller?

Hebben jullie dat ook wel eens? Zo'n dag dat je zit te genieten in (of op) je fiets? Zo'n dag met een verrassend warm novemberzonnetje. Haast zonder andere fietsers op het mooiste deel van je woonwerkroute. Zo'n middag waarop je zonder al te veel haast, haast moeiteloos naar huis kunt fietsen. Zo'n middag dat je denkt dat je de misschien wel mooiste woonwerk route van iedereen hebt! Nou, zó'n middag had ik afgelopen vrijdag.

Aan zo'n Amerikaanse Eik zitten al gauw 100.000 blaadjes van 0,4 gram per stuk
Als blaadjesteller van dienst nam ik het rayon  'Apeldoorns Kanaal' voor mijn rekening. Een perfecte tijd voor deze klus. Aangezien er aan zo'n Amerikaanse Eik uit 1867 ruim 100.000 blaadjes schijnen te zitten was ik er wel even druk mee.  Negentig procent van dat blad lag inmiddels op het fietspad, wat het tellen wel makkelijker maakte. Intussen liet ik de Contour Roam2 action camera meedraaien.

Fiets en tel mee...  Zak ontspannen onderuit en laat die blaadjes maar komen! Tip: Wij van Mooi Geel adviseren de video 'fullscreen' en met het volume op hoog af te spelen ;-).




4 opmerkingen:

  1. Het apeldoorns kanaal (fietspad) en omgeving is erg mooi, zelfs in de regen en mist. Heb aan de noordkant van Apeldoorn vaak lunch wandeling gemaakt en paar keer gefietst voor paastreffen. Heb je ze geteld, bij welk blad ben je de tel kwijt geraakt?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Paul,

    Mooie beelden! Zal in het donker niet makkelijk zijn om je weg te vinden zo......En kan ook wel eens glad zijn waarschijnlijk.

    Groeten, Adri.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. een dag eerder reed ik hier 's ochtends in het aardedonker en met stromende regen. Da's een stuk minder leuk ;-).

      Verwijderen
  3. Denk erom dat de kano lek is he, met al die gladde baaldjes :-)))

    BeantwoordenVerwijderen