maandag 20 augustus 2018

Omgaan met vragen voor velomobielrijders...

Wij velomobielrijders krijgen nogal eens vragen. Domme vragen, slimme vragen, vragen naar de bekende weg, vragen naar de weg, vragen waarop geen enkel antwoord is, vragen die je niet wil horen en zo kan ik nog even door gaan. Je kunt daar op verschillende manieren op reageren.

Je kunt vragen vaak vermijden, bijvoorbeeld door nooit te stoppen. Iets wat zeker in een velomobiel bij zomerse temperaturen een aantrekkelijk idee  lijkt. Maar soms moet je het voetvolk op die gewone tweewielers te woord staan. Omdat ze toch al het hele fietspad versperren om het fietsknooppuntenbord gedetailleerd te bekijken én uitgebreid te bespreken.

Origineel op https://www.flickr.com/photos/kl/10958764804
Om dat onvermijdelijke vraagmoment makkelijk(er) te maken vind je hieronder alle antwoorden. Maak er gebruik van. Print ze, plak ze aan de binnenkant van je Strada, Mango, DF of Quest of QV.  De meest originele vragen mogen hieronder vermeld dan wel gesteld worden ;-).

  1. Nee, daar zie je niks van...
  2. 'T valt gewoon meer op, vandaar...
  3. Op dit moment nul...
  4. Nee ik heb m'n benen nog...
  5. Met een stuurtje...
  6. Daar moet u wel even voor sparen....
  7. Nee, absoluut niet....
  8. Ja, absoluut wel....
  9. Als ik u dat zou vertellen zou u er van schrikken...
  10. Nee, dank u, ik kan er zo zelf wel bij....
  11. Volgens mij is het geen nationale feestdag....
  12. Nee, op krentenbollen en bananen...
  13. Omdat er drie wielen onder zitten...
  14. Dat vraagt mijn vrouw ook altijd...







10 opmerkingen:

  1. Met de motor bent u op dit moment in gesprek...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. In het tijdperk waar de markt van de e-fiets al verzadigingspunt heeft bereikt krijg je niet uitgelegd dat er geen (e)motor in zit. Het voertuig is te groot om dat overgebracht te krijgen. Is je antwoord daarop krentebollen en bananen ? :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Bij 35 km/h heb je daar minder last van dan bij 25 km/h

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Huh ? Dacht je dat derden ( geen velo/racefiets/ligfiets rijders ) weten hoe hard je rijdt ? Ik kan je vertellen dat mijn ervaring is dat door de stroomlijn ze denken dat je altijd gevaarlijk hard rijdt. Ook als je stilstaat :-))

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee, maar hogere snelheid verlaagd de tijd voor ze om vragen te stellen.

      Verwijderen
    2. Nee, hogere snelheid verlaagT!

      Verwijderen
  5. No entiendo... Me lo puede repetir en español por favor?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Goede avond

    Ik heb deze blog gelezen met de antwoorden ! Wat ik mist zijn de facta met betrekking velomobielen en de verschillende merken . Als je een DF of Quest of Milan of andere velomobielen wilt proberen is het belangrijk dat de kopers een objectief antwoord krijgt van de verkopers. B.v. de houdbaarheid van de fiets , de technische kant , de aero-tische voordelen en kleuren van de body , kosten met delen en onderhoud , asoseren met jou gevoel met juiste jou keuze met een velomobiel , zekerheid met het fietsen van een velomobiel zijn verschillend , Snelheid contra langzamer fietsen !

    Martinius Berg.


    BeantwoordenVerwijderen