dinsdag 23 december 2014

Oliebollenklaar...

Om te beginnen prettige feestdagen gewenst voor iedereen!
Vanochtend piepte mijn telefoon een paar keer nerveus: er kwam een hele stroom WhatsApp berichtjes voorbij van LOL'lers die al met hun hoofd bij de 28ste december zaten. Welke route we zouden gaan rijden vanaf Dieren? En een andere heel belangrijke: de verwachtte (natte) sneeuw.

Een vooruitblik naar 28 december?

Al die communicatie ging grotendeels aan mij voorbij want ik benutte het redelijke weer om in de tuin Strada 94 alvast Oliebollenklaar te maken. Daar ging wat meer tijd in zitten dan verwacht. Heel verrassend: de rechtervoorband stond plat.

Toen ik wat later de binnenband eruit had en oppompte hoorde ik niks sissen, ik had dus helemaal geen lek. Pas tijdens de trek-en-strek-test in een teiltje met water bleek ik een van die bijzondere Schwalbe modulaire binnenbanden te hebben. Het type waarvan ventiel en band eenvoudig los te koppelen zijn.


Nieuw model modulaire binnenband van Schwalbe

Tenslotte

Mocht je de 28ste ook meefietsen en loopt je aanrijroute langs het mooie dorpje Dieren? Je bent van harte welkom om aan te haken bij de velonauten van LOL die 's ochtends bij residence Mooi Geel verzamelen.  Meld je wel even aan via Ligfiets.net zodat de huiscateraar ;-) voldoende koffie en thee met 'iets' erbij kan inslaan.


Direct door naar het verslag van de OBT 2014




2 opmerkingen:

  1. Schwalbe aanloopje naar tubeless?? :-)) Ben je in elk geval gelijk klaar mee, een binnenband die je zo aantreft!

    Groeten, Adri.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tubeless? Ik hou in het in de gaten. Een trend of toch slechts een hype?
    Feiten: Minder interne weerstand, minder gewicht, flexibelere band(wangen) dus lagere rolweerstand alles bij elkaar.
    Maar ook: lastiger repareren bij lek.

    Bovenstaande positief effect is ook simpel te bereiken met flink wat talkpoeder tussen binnen en buitenband. Kiezen voor lichte banden (zoals Durano's, of smalle vouwband) die evengoed nog behoorlijk antilek blijken te zijn.
    Ik denk dat het voorlopig voor velomobielen nog wel los zal lopen met tubeless banden.

    De #OBT14 ? Ik wil het wel weer eens meemaken. Vooral wegens het potentieel gezellige avondprogramma. Voor de zekerheid maar een route er naartoe uitgezet via de strooirouteplanner van de Fietsersbond. Al moet ik klunen, Wij (Stoffel & ik) zullen er zijn.
    Maar kans op sneeuw zal (helaas) wel heel klein zijn.

    BeantwoordenVerwijderen