maandag 14 september 2015

Gele petjes en een kilo fietsdrop

Ik ben al geruime tijd actief voor de afdeling Rheden van de Fietsersbond. De website bijhouden en allerlei hand en span diensten leveren. Zo lang het maar leidt tot betere fietsvoorzieningen in Dieren en omstreken. De afdeling heeft zo'n 160 leden maar daar mogen er best wat bij komen. Dat was dan ook één van de redenen om deel te nemen aan de jaarlijkse verenigingsdag op het Callunaplein in Dieren. Ingeklemd tussen de schaakvereniging en de quiltclub presenteerden we daar de activiteiten van onze afdeling en de Fietsersbond in het algemeen.

Fietsdropjes (per 500 gram) uit het FB promotiepakket

Als extraatje hadden we aan de andere kant van de straat een zaaltje gehuurd waar we doorlopend de film "Spring maar achterop" vertoonden. Daar komen ook velomobielen en ligfietsen in voor dus ik vond dat sowieso een prima idee.

Ik heb zelfs overwogen om op het plein met mijn Strada rond te gaan rijden om de al die passanten die met opengevallen mond geheel stilgevallen zouden zijn, razendsnel een Fietsersbondfoldertje in de hand te drukken. Van aandacht zou ik verzekerd zijn, maar ik zou niet verzekerd zijn tegen te veel aandacht. Één onbewaakt moment zou genoeg kunnen zijn om fikse deuk op te lopen. "Oh, ik dacht dat je er op kon zitten..... " of  "Nou dan moet u dat ding hier maar niet neerzetten!". Daar had ik  geen zin in.

De stand van de afdeling Rheden-Rozendaal op de verenigingsdag in Dieren
Gelukkig hadden we een uitgebreid promotiepakket bij het hoofdkantoor besteld om het gemis van een mooi gele velomobiel te compenseren. Foldertjes, boekjes, pennen, stickers, gele petjes, het gebruikelijke materiaal. En een hele kilo fietsdropjes. Van die lekkere zachte zoete.

Het weer werkte mee en de drop ging snel op. Één kanttekening heb ik nog wel: als ligfietsers tellen we volgens mij dus pas echt mee als ligfiets- en velomobieldropjes in het promotiepakket van de Fietsersbond gewoon standaard zijn. Misschien een mooi nieuw speerpunt voor de Ligfietsvereniging?



2 opmerkingen:

  1. Hoi Paul,

    Als je je Strada meegenomen had, had je meteen een dropje in al die opengevallen monden kunnen stoppen ;-)

    Maar ik zou zelf ook niet zo gauw mijn VM bij zo'n gelegenheid neerzetten, om precies dezelfde redenen als jij.


    Groet

    Erwin (voorzitter Fietsersbond afd. Haarlemmermeer) en Tante Lies (opper-vm in huize de Vries)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vond mijn Quest na afloop van de Marathon van Egmond een keer terug met 'sterren' in de motorkap. Een vriendelijke mevrouw meldde me dat een andere mevrouw, gevlogen, haar baby een nieuwe luier had gegeven. Ja echt op de bovenkant van de Quest.
    Groeten,
    Wim

    BeantwoordenVerwijderen