zondag 6 september 2015

Kermiskoers met LOL

Ik fietste om iets na negenen de Houtmarkt op en reed recht op de botsautootjes af. Ik voelde me wat ongemakkelijk want mijn Strada is een stuk minder kreukvrij dan  het gemiddelde kermisvoertuigje. Achter de draaimolen die voor de deur van het Volkshuis stond, zag ik een bekende gele vorm te voorschijn komen. Ik was aan het juiste adres.

Kermiskoersen met drie Questen, één XS en een Strada 94

Houtmarkt in Zutphen
"Komen d'r niet meer?", vroeg Nellie toen ze langskwam om de bestellingen op te nemen. "Jullie zijn met zo weinig..."  Nellie van het Volkshuis had het scherp opgemerkt. Op dat moment waren we maar met z'n drieën en da's voor een LOL-tochtje toch erg weinig. Gelukkig reden er een paar minuten later toch nog twee Questen de Houtmarkt op zodat onze eer gered was.

De andere 'usual suspects'  lagen waarschijnlijk thuis nog lekker in bed of zaten aan een heerlijk 'the day after'-ontbijt. Dat zou ik zelf ook gedaan hebben na de Mega LOL Rijstafette van zaterdag. Alleen Marc had zich er niks van aangetrokken en was zelfs als eerste in Zutphen.

De Waag in Doesburg bestaat als sinds 1478 en is daarmee officieel de oudste horecagelegenheid van Nederland

Of het appelgebak ook al  sinds 1478 zo uitstekend smaakt vragen deze LOL'lers zich helemaal niet af.
Zoals gebruikelijk hebben ze het over ligfietsen enzo...

Over de bestemming waren we het al snel eens: het appelgebak van De Waag in Doesburg, en daarna zouden we wel verder zien. In Doesburg bleken er twee opties: of via Dieren terug naar Zutphen of via een omweggetje door de Achterhoek. Het werd de Achterhoek.

Toen we weer op de grote weg iets ten zuiden van Zutphen uitkwamen besloot ik af te slaan en via de Dierense pont naar huis te fietsen. 'T waren weer ruim 85 soms ietwat natte maar zoals altijd bijzondere lollige kilometers.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten