zondag 4 december 2016

Een wonderschone winterrit

Je moest er wel koude tenen, koude handen en/of een koude neus voor over hebben maar dan kreeg je er ook véél voor terug. Een LOL-ritje door de mooie Achterhoek in wonderschoon winterweer. Daar ga ik geen woorden aan vuil maken, laat de plaatjes maar voor zichzelf spreken.

Op pad naar Zutphen: de bevroren neus van Strada 94 prominent in beeld.
Ik zag het al direct: dit beloofde een mooie, een hele mooie dag te worden
Voor zo'n uitzicht moet je gewoon stoppen, ook al is fietsen nog zo leuk
Mijn tenen beginnen koud te worden maar gelukkig ligt aan de overkant van de IJssel al Zutphen
Terwijl ik me opwarm met een bakkie koffie druppelen de andere elf LOL-lers binnen
Staat iedereen in de goede richting voor een rondje Achterhoek? Dan kunnen we eindelijk vertrekken...
Nog maar net Zutphen uit of we staan alweer stil. Lekke band. Nog wel zo'n onplatbare Michelin Protek
Stilleven met twee velomobielen
Ideaal velomobielweer...
...koud én zonnig. Wat wil je nog meer? Zelfs voor de twee open liggers was dit nog genieten ;-)
Koffiestop bij het Wapen van Heeckeren vlakbij Hummelo.
'T ziet er erg smakelijk uit maar het appelgebak was wat aan de droge kant
Langs de Oude IJssel verder naar Doesburg en Dieren. Na 64 kilometers was ik weer thuis.

7 opmerkingen:

  1. Het was weer heerlijk en de gespreksonderwerpen waren zoals altijd leuk. Soms zelfs verrassend ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie foto,s en een gezellig clubje zo te lezen 😀

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie plaatjes Paul! Een mooie dag voor een ritje......

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie plaatjes!
    Ik heb vandaag ook een flinke rit gemaakt maar moet toch zeggen dat ik geen last kreeg van de kou, geen koude voeten (maar voetgaten aan voorzijde 10 cm dichter gemaakt, handen (alleen eerste 4 km met handschoentjes gereden) of hoofd (maar voorste luchtgaten van helm dicht geplakt). De spoilers voor mijn oren zijn met dit weer extra fijn.
    Toen ik een lekke band kreeg en de fiets op de zij legde bleken er ijspegels onder te hangen. Later kwam ik er achter dat de Camelbak lek was, vandaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Fantastisch Paul, ook ik heb vandaag een heerlijke rit gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zeer herkenbaar landschap, prachtig!
    Ook die DF springt er voor mij positief herkenbaar uit. Wat een verschil qua breedte en staartbreedte!

    BeantwoordenVerwijderen