Futurum, de grote on-line wieler- en sportshop, heeft dat goed in de smiezen. Daarom viel bij mij, 'als zeer gewaardeerde vaste klant', een exemplaar van het Futurum Magazine op de mat. Geheel gewijd aan die heroïek van de Klassiekers. Als velomobielrijder (en vakantiefietser) pur sang heb ik eigenlijk helemaal niets aan dat blad. Het gaat over een manier van fietsen die ik niet ken. Met de velomobiel vermijd ik kasseien als de pest en met de vakantiefiets rijdt ik veel liever over een ruige gravelweg.
De cover van Futurum Magazine - Klassiekers (beeldcitaat) |
Omdat mijn blik wat langer bij deze foto bleef hangen begonnen me dingen op te vallen. Het ontbreken van een fatsoenlijke schaduw op de weg met een zomerse zonnetje dat onze fietsvriend in het gelaat schijnt. Er is ook nog een tweede (waterig) zonnetje maar dat staat eerder linksachter hem. Het betere studio- en Photoshopwerk dus! Achter zo'n cover zit gewoonlijk een heel team en een hele middag werk. Lees maar mee....
In de fotostudio liep het in eerste instantie op rolletjes. De fiets was er, de beoogde fietser (een medewerker van Futurum) en een grote bus Spray On Mud voor de klassieke details.
de basisopstelling was prima |
Het hielp niet echt, wat de fotograaf ook zei. Gerard vond die hele fotoshoot gewoonweg veel té leuk. Maar toen kwam de visagiste Jaqueline met een werkelijk geniaal idee.
Gerard zat inmiddels weer op z'n fiets en deed z'n best om de gevraagde getormenteerde blik te produceren. Op dat moment riep de fotograaf "Gerard, opletten! Nu even alles geven.... En nú word je met een noodgang ingehaald door zo'n ligfietser!" En drukte onmiddelijk af. Die foto kwam op de cover, daar was geen discussie meer over mogelijk....
In het Jaarplan 2018 van de NVHPV las ik "Vooroordelen tegen ligfietsen zijn hardnekkig..." Dit verhaal over Gerard bewijst dat het om veel meer gaat dan een paar simpele vooroordelen. Was het maar zo simpel....
Hahaha, prachtig weer! Als je goed kijkt naar de overgang van zijn rug naar de achtergrond dan zie je de zweetdampen ervan afslaan. Of is dat de smudge-tool geweest? Ons viel ook al die begroeting op van iets in de trant als “zeer trouwe klant” en dat ontlokte hier thuis ook de reactie op dat als ze het van ons moeten hebben het niet best gesteld is. Ik bestel er niks meer omdat ze het idiote beleid hebben dat je van alles twee stuks moet aanschaffen, en ze niet gewoon een minimum bestelbedrag hanteren voor gratis verzending.
BeantwoordenVerwijderenIemand zoals jij Paul gelooft dus ook niets van de maanlanding(en) om exact dezelfde reden, alleen toen hadden ze nog geen photoshop :-))
BeantwoordenVerwijderenHet is maar welk idee je over wilt brengen he....
Ze konden in die tijd wonderen doen met veel zwart karton en piepschuim...
Verwijderen