Nieuwsgierig bladerde ik door zijn nogal chaotische website. Al de eerste dag blijkt de Leiba zo zwaar beladen dat de achterste bagagedrager tegen het wiel aanloopt. Ook blijkt het een goed idee een sleepoog aan de voorkant van de Leiba te bevestigen; de eerste echte hellingen zijn te steil en een vriendelijke automobilist sleept hem naar boven. Nog te installeren elektrische ondersteuning moet de rest van de reis mogelijk maken.
Het is de interessant om even de website van deze bijzondere reiziger met zijn opvallende zwaarbeladen fiets te bezoeken. De site is grotendeels in het Duits met fragmenten in het Engels.
Ik heb Harry een e-mail gestuurd en hij laat me vanochtend weten dat hij nu in Luangpradang in Laos is. Hij is op weg naar China om daar elektrische aandrijving en accus voor zijn Leiba te kopen. De Leiba is achtergebleven in Duitsland. Overigens is het mij onduidelijk waarom die motor uit China moet komen; Leiba biedt op de eigen website twee soorten motor aan bij de Classic. Harry mailt mij later die dag dat de kosten van een half jaar reizen naar China veel lager zijn dan van de aanschaf hier in Europa.
Hij is inderdaad (even) gestopt met fietsen want de bergen waren te steil en het was inmiddels te laat in het seizoen om nog Rusland en Mongolie te doorkruisen. Zodra hij z'n inkopen in China heeft gedaan gaat Harry weer terug naar huis en probeert het opnieuw maar nu met elektrische trapondersteuning.
Volg Harry op Lets Go Harry - Velomobile Expedition
en dan zeggen ze vaak dat ik te zwaar beladen ben ;-)
BeantwoordenVerwijderen