dinsdag 4 maart 2014

Op pad voor het blad

Meestal heb ik een echte binnenbaan. De hele dag zit ik achter een beeldscherm dingen aan te klikken en in te typen. Na acht uur werken ben ik vaak behoorlijk gaar. De buitenlucht aan het einde van die werkdag is dan ook altijd méér dan welkom. Na 30 kilometer forensen kom ik met een heerlijk leeg hoofd weer thuis.

Maar soms zit het mee! Dan mag ik op pad voor het blad. Het blad is in dit verband is het personeelblad. Van de redactie had ik een een erg leuk verzoek gekregen. Er was een nieuwe reeks artikelen bedacht: fietsen langs de grens van het waterschap. Net als gemeenten en provincies hebben waterschappen grenzen. De grens van het waterschap waar ik werk is wel 275 kilometer lang en loopt langs de IJssel, de randmeren, de Utrechtse Heuvelrug én de grote rivieren. Verschillende collega's gaan allemaal een stuk daarlangs fietsen én er wat over schrijven. Zo kun je weer heel wat pagina´s vullen.

Omdat ik bekend sta als een echte fietsbikkel ;-) had ik de eer gekregen het spits af te bijten. Het eerste stuk zou van Dieren naar Zutphen gaan, voor mij een thuiswedstrijd. Behalve een kort verslag van mijn route maken moest ik ook zorgen voor een paar goede foto´s. Als de voorjaarszon dan hoog aan de hemel staat is op die manier je brood verdienen echt geen straf.



In de verte zie je de torenspits van Zutphen

Het gemaal bij de Cortenoeverse brug bij Zutphen

Zo'n pittoresk peilschaaltje van Rijkswaterstaat

Mooi hoor zo'n  Strada 94...

Het gebied Cortenoever: hier beginnen ze over een tijdje met een grote dijkverlegging

De Dierense sluis, red meets yellow!
Een paar weken later verscheen het blad.

5 opmerkingen:

  1. Hoi Paul,
    Wat heb jij een fantastische baas die je hobby heeft aangepast aan ZIJN werk, er zijn dus nog leuke bazen blijkt wel.
    Gr.Pé

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha, dan ben je vandaag even "prof" fietser geweest! En hoe voelt dat?☺
    Lijkt me ook wel wat, zo'n baas, die je betaald om een stukje te fietsen en dan graag er nog wat foto's bij heeft ook! Zou ik best wel een dagje volhouden........

    Groeten, Adri.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Adri,

      Ik zou dit werk best elke dag kunnen doen ;-)

      groet,
      Paul

      Verwijderen
    2. Geweldig initiatief van jouw werkgever Paul! Een paar mooie plaatjes van het waterschap erbij, we blijven per slot van rekening toch Nederlanders die altijd in gevecht zijn met het behouden van onze droge voeten.
      Ik hoop niet dat mijn werkgever ooit vraagt of ik "zakelijke kilometers" wil maken in mijn Quest. De Quest is toch echt 1-persoons en in het openbaar vervoer wordt dat toch lastig vervoeren ;-)

      Leuk artikel, met veel plezier gelezen en bekeken! Groet, Robert-Jan

      Verwijderen
  3. Ja hoor er zijn in mijn beleving minder prettige manieren om je brood te verdienen...lekker hoor geniet er van gelukkig doe ik beide, achter het scherm, in de werkplaats en soms buiten klussen maar wel altijd met de Quest naar het werk en weer naar huis.

    BeantwoordenVerwijderen