zondag 16 juli 2017

Klap achterop auto

Toen ik vanmiddag thuis kwam na een aangenaam concert in het openluchttheatertje van Kasteel Middachten piepte mijn telefoon kort. "Ah, een mailtje", dacht ik, "eens kijken wat het is." Ik klikte het berichtje met als onderwerp 'Klap achterop auto' open en las het volgende:

"Dag Paul,

Als ik mij niet vergis, dan heb jij eerder deze week op de vroege ochtend in Lent gepaard met luid getoeter en geschreeuw, keihard op de achterklep van mijn auto geslagen omdat jij er met jouw gele ligfiets niet goed door kon. Ik stond gedeeltelijk op het stuk weg waar je als fietser kunt oversteken, maar jij hebt best wel gezien dat ik niet verder door kon rijden.

Jouw enigszins om mij geschift overgekomen reactie begrijp ik niet, misschien wil je het mij uitleggen zodat ik dat begrijp voordat ik mijn eigen conclusie trek? Je bent gemakkelijk te vinden online en offline dus vandaar eerst maar eens dit e-mailtje in een poging te begrijpen waarom je probeerde om een deuk in mijn auto te slaan in reactie op een toch veelvoorkomende verkeerssituatie.

Met onvriendelijke groet,
Ligfietsslachtoffer"


Al die gele ligfietsen lijken ook op elkaar ;-)


Ach wat vervelend, iemand heeft een nare ervaring gehad met een gele ligfiets. Als je daarna wat op Google rondklikt kom je al snel op plaatjes van een bekende gele Strada ;-).  En dan is de conclusie snel getrokken ;-). Het moet wel die meneer van Mooi Geel geweest zijn! Ik besloot het arme ligfietsslachtoffer niet in het ongewisse te laten en stuurde per ommegaande onderstaand antwoord. Overigens was de mail via een anonieme mailservice verstuurd, dat vond ik wel vervelend. 


"Hallo ligfietsslachtoffer,

Je vergist je. Ik ben vorige week in de vroege ochtend niet in Lent geweest. Ik kom daar eigenlijk ook zeer zelden. En sowieso niet in de vroege ochtend, dan slaap ik liever uit. Dus het moet een andere gele ligfiets geweest zijn.  

Ik snap het wel hoor, ze lijken allemaal op elkaar maar er fietsen er in Nederland toch zo'n 1500 rond waarvan een aanzienlijk deel geel is. Dus doe je best en zoek nog even verder....

Overigens had ik een niet anonieme mail wat vriendelijker gevonden :-).

Met (wel) vriendelijke groet,
Paul"





18 opmerkingen:

  1. Gelukkig voor boosmobilist is een gele velomobiel wat makkelijker op te sporen dan 'een gele auto'.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Net als vorig jaar toen ik ondersteboven was gereden. Toen wist de een of andere wijsneus ook online te melden dat er "niks aan de hand" was omdat hij de volgende dag alweer een (andere) velomobiel had zien rijden. In werkelijkheid lag Tante behoorlijk in de prak en ik ook. Ik ben er maar niet op ingegaan.

    Goed gereageerd Paul!

    Groet
    Erwin en Tante Lies

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Boosmonilist: Als ik een deuk in je auto wil slaan lukt dat best, wees blij dat je alleen maar een waarschuwings klopje hebt gehad.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik hoop dat dit "ligfietsslachtoffer" niet bij de politie of rechterlijke macht werkt. Als je zo te werk gaat om een dader op te sporen..

    BeantwoordenVerwijderen
  5. En nu is natuurlijk de vraag wie die 'baka bana' in Lent wél was. Overigens zit de automobilist he-le-maal fout: als de weg na de kruising niet vrij is, is dat geen excuus om een kruising te blokkeren. Het 'Ligfietsslachtoffer' heeft vaker in zijn/haar leven gehoord dat hij/zij te vroeg zijn/haar eigen conclusies trekt. Probeert zichzelf te corrigeren maar dan toch wel één stap te laat.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Daarom moet ik hier voorzichtig zijn met dat soort acties, de bananen zijn hier wat minder talrijk..........;-))

    Met ook vriendelijke groet, Adri.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wel netjes dat de boze meneer eerst op deze manier reageert en niet gelijk de gele ligfietser van de weg drukt , dat had namelijk ook gekund en daar hoor ik niemand over . Dus ook een beetje respect voor de automobilist die het op een goede manier probeert op te lossen , tenslotte moet je van een ander z'n spullen afblijven ook al ben je kwaad omdat je weg geblokkeerd wordt.

    Groetjes Gerrit

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Die gele velomobilist had ook kunnen stoppen

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Als iemand inderdaad op de vroege ochtend in Lent gepaard heeft met luid getoeter en geschreeuw vind ik dat ook bedenkelijk.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik toeter nooit tijdens het paren. Schreeuwen vind ik ook wat overdreven, maar een klein beetje geluid mag wel vind ik. ;-)

      Verwijderen
  10. Tja, geen reclame van de ligfietskant, automobilist kan fout zijn, maar laten we elkaar met respect behandelen, slaan en kabaal helpt niet.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nou in Lent wel hoor ;-)

      #jewiltjehondernognietlatendekken

      Is een grapje hoor Lentenaren of is het Lentenezen.......?

      Verwijderen
  11. Kan idd een handige manipulatie zijn om te zien wie er hapt of besproken wordt.

    Ik weet nog dat in mijn geval facebook werd ingezet om mij te achterhalen, en dan met zo'n verdraaiing van feiten dat ik "dader" leek. Leuk geprobeerd maar mijn camera registreerde iets heel anders. En de politie weet daarvan.

    Maar als ik de politie niet had geinformeerd.....hoeveel gele bananen zijn er ? Is het feit dat iemand in de buurt woont met zo'n fiets bewijs dat hij het was ? Hoe zwaar is het feit waarvoor iemand gezocht zou moeten worden ( politie heeft vaak wel wat anders te doen ) ?

    Een gele auto is echt makkelijker op te sporen :-))))

    Maar het kan er natuurlijk wel toe leiden dat een argeloze niet betrokkene wordt belaagd of onaangenaam aangesproken. Paul treft dat nu in schrift...

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik vind (ook) dat je in het beginsel van iemands spullen afblijft. Pas bij zeer groot onrecht kan ik me gaan voorstellen dat iemand dat niet doet.

    Maar ik meen te lezen dat alleen iemands ego een bluts heeft opgelopen. Dat kan niet zoveel kwaad : grote ego's veroozaken toch alleen maar lijden.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik wordt wel eens lastig gevallen door een berijder van een voertuig met een gele plaat. Zo dat dezelfde zijn...?

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik had overigens niet zulk alpha gedrag achter jou gezocht Paul :-)))

    Als je A zegt ( op een auto slaan ) moet je natuurlijk ook B kunnen zeggen als die bestuurder eruit komt gesprongen en kennelijk liet je je daar door niet afschrikken. Stoer :-))))





    BeantwoordenVerwijderen
  15. Dat anonieme zal vast wel uit privacy overwegingen zijn Paul. Het gaat immers om een "verkeersconflict" die, juridisch gezien, maar beter niet met naam en toenaam via de social media moet worden uitgevochten. grt, Peter

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik had vandaag ook zoiets, ik kwam met een klap een klap op de motorkap. Eerst probeert meneer mij aan te rijden zet mij dan klem en stapt uit. Ik stap ook van de fiets hij stapt weer in en rijdt mij expres ondersteboven waarbij ik met een klap op de motorkap kom en vervolgens op de grond: Knie kapot. Ook deze meneer in de blauwe auto is anoniem gebleven want ik kon het kenteken niet onthouden.
    Zo gaat dat in het verkeer tegenwoordig. Niets aan te doen.

    BeantwoordenVerwijderen