maandag 5 november 2012

Deksels slim idee

Er zit heel wat ruimte in zo'n Strada en omdat die hele binnenkant in diepzwart is uitgevoerd hebben zaken die niet stevig vast zitten de neiging op reis te gaan en soms in het niets te verdwijnen. Achter in de staart schijnt een heus zwart gat te zitten.

Gelukkig heeft bijna alles inmiddels wel een vaste plek in de fiets: de velomobieltas met fiets-EHBO-set aan mijn linkerzijde, links achterin de rugzak met lunch en eventueel kleding en tegenwoordig rechts achterin een solide regenjack om mij tegen de winterse elementen te beschermen in die gevallen dat ik ongewild onderweg de fiets uit moet. En achter de stoel geschoven het grote schuimdeksel.

Ergens daartussen zwierf dan het kleine schuimdekseltje. Tot dat Quest 211 een keer ongewild in mijn garage overnachtte. Ik zag dat dat kleine dekseltje ingenieus tegen de achterkant van de stoel bevestigd was. Dat kon ik ook!

En waar doe je dat dan mee? Met hét wondermiddel voor het bevestigen van spullen in een velomobiel: zelfklevend zwart klittenband. Een deksels slim idee voor iedereen die wel eens worstelt met zwervende dekseltjes...


7 opmerkingen:

  1. Wat een lumineus idee! Ik krijg over iets meer als 2 weken mijn langverwachte nieuwe QuestXS en dit is echt handig. Met m'n Mango had ik niet echt het probleem dat het ding aan de wandel ging, maar de punt van een Quest is spitser en langer, dus dat zal nog wel eens voorkomen. Daarnaast is het gewoon een handig plekje. Misschien ook een idee om meer kleine spullen (noodpakketje plakspul et cetera) te plakken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat niemand daar eerder op gekomen is!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Bij mij kan dat niet, de stoel rust namelijk op het frame bij mijn mango en dan zit dat dekseltje klem.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. het kan nog mooier....
    boor aan weerszijde van het stoeltje 4 gaatjes en maak hier een netje in.....kan je er ook je regenjas kwijt
    (patent Familie Boetekees)

    take care

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb al eens een complete boormachine kist met gereedschap op de plek gemonteerd gezien. Dat was een Versatile meen ik. Of zijn Alleweder?
    Helaas, mijn stoeltje zit vrij diep en er is nauwelijks ruimte voor de ketting beschermkap (al doorgezaagd) laat staan voor een schuimkap of het dekseltje ervan.
    Ik zou hem wel op die wijze kunnen bevestigen tegen de wielkast om rammelen van de fietspomp tegen te gaan.
    Ik ben bang dat ik mij niet op mijn gemak voel als mijn fiets geen chaos is......

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoe simpel wil je het hebben!

    Maar de tip van Q426 vind ik ik dan helemáál top.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Kan bij mijn zit niet (is een ICE gaaszit), maar is ook niet nodig. Het schuimdekseldeksel blijft in de Strada netjes achterin tussen de voetpomp en de achterwielkast zitten.

    BeantwoordenVerwijderen