dinsdag 27 november 2012

't Komt niet vaak voor

Ik heb een jubileum: niet de 10.000 kilometer (dat duurt nog tot ver in 2013) maar wel het honderdste bericht op dit weblog. En waar kan dat dan beter over gaan dan over hét favoriete onderwerp van elke velomobielrijder: banden! Alweer lek of onplatbaar, binnen of buiten, smal of breed en natuurlijk snel of langzaam.

Alhoewel ik mijn velomobielende collega's ( Quest 324 en 139) regelmatig noem op dit weblog komt het maar zelden voor dat wij alle drie met onze velomobiel op het kantoor aanwezig zijn. Door een combinatie van Het Nieuwe Werken, deeltijd, ouderschapsverlof, externe vergaderingen en zo nog honderd andere redenen, staan er meestal niet meer één of twee velomobielen in de fietsenstalling.

Het is vol in de velomobielstalling: S94 klaarmaken voor vertrek...
Maar laatst was het toch weer eens raak. Toen ik naar buiten liep zag ik ze alle drie staan. Mooi he? Mijn twee collega's stonden ook op het punt te vertrekken. Maar dát liet nog even op zich wachten want de rechtervoorband van Q324 was (alweer) lek. Als Marathon Plus fan ken ik dat ongemak eigenlijk niet meer, maar bij F-Lites schijnt het héél af en toe voor te komen ;-)

Een mooie gelegenheid om bij te praten over de laatste vm-nieuwtjes. Zoals het natuurlijk feit dat Marathon Plus banden volgens de laatste tests van Wim Schermer nu ook bloedjesnel zijn. Maar ja, F-lites zijn natuurlijk nog steeds een ietsepietsie sneller. Ja, we raken er maar niet over uitgesproken...

Foto met dank aan Q139.


4 opmerkingen:

  1. ik rij nog op zomer banden, maar rij bijna nooit lek, maar rij 99% op sconne wegen en vermijd steentjes enz. en eens in de zoveel tijd gaat de quest op zijn kant op een fijn dekentje, en peuter dan de emeste steentjes er uit. zo al heel wat lekken vermeden.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik mocht toevallig vandaag ook weer een lekke band bijschrijven. Eigenlijk gewoon mijn eigen schuld, een HPV band (je weet wel die hele goedkope dingen) tot de draad (en verder) opgereden. Gelukkig heb ik er netjes eentje in reserve bij me, gauw gewisseld inclusief binnenband en door naar huis. Zit me nu alleen wel te realiseren dat ik wel een voorbuitenband bij me heb, maar geen achterbuitenband (26"). Misschien toch eens een vouwbandje kopen voor noodgevallen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Allemaal open rijders ?? Wat een bikkels !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ha Quezzt,
    Nee, we hebben wel schuimkappen bij ons hoor.
    Paul heeft hem in de hand, en bij de twee Questen ligt de kap toevallig 'binnen'.

    BeantwoordenVerwijderen