zondag 18 november 2012

Velomobiel: voorbeeld van duurzame mobiliteit

Afgelopen week had ik enkele minuten enkele minuten een andere rol dan normaal op mijn werk. Mijn werkgever was genomineerd voor de HNW Award 2012, een prijs voor een innovatieve invoering van het zgn. Nieuwe Werken. Niet alleen flexplekken en moderne ict spullen hoorden daarbij, maar ook duurzaam mobiliteitsmanagement. Ter voorbereiding werd bij de drie genomineerde organisaties een kort filmpje gemaakt. Blijkbaar heb ik samen met mijn twee Quest rijdende collega's een zodanig duurzaam mobiele indruk gemaakt, om bij dit begrip onmiddellijk de associatie "velomobiel" op te roepen.

"Of ik vijf minuten had, om even een rondje om de fietsenstalling te maken?". De cameraman stond al klaar. Voor de promotie van de velomobiel maak ik desgewenst zelfs nog wel grotere rondjes! De twee Questen waren helaas die dag niet aanwezig, ik stond er alleen voor.

Video still met duurzaam mobiele medewerker...

Je kunt de fragmenten waarin Strada 94 de sterren van de hemel fietst bekijken op YouTube.

Uiteindelijk werd het project 'Ons Nieuwe Werken' beloond met een derde prijs. Ondanks al die duurzame mobiliteit.

3 opmerkingen:

  1. Leuk filmpje en onverwacht eigentijds !
    Bij waterschappen denk je onwillekeurig aan verkalkte organisaties.
    Benieuwd of er een sponsorcontract inzit !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bij Wetterskip Fryslân rijden ook Velomobielen (Questen). Die rijden dagelijks Dokkum-Leeuwarden vv.

    BeantwoordenVerwijderen