Een sopje over de buitenkant, een draadje vastsolderen of een bandje vervangen zijn voor mij wel de meeste extreme activiteiten op dit gebied. Maar soms overkomt het je, dat je toch onder de motorkap moet gluren.
Ik had vorige week de indruk dat de ketting iets tegen de (meestal ongebruikte) voorderailleur aanliep en keek toch maar even in het vooronder. En toen viel mijn oog op een in het metaal gehamerde geheimzinnige code: - S094 - stond er op het einde van het frame, net voor het stuurtje.
Beetje geheimzinnige foto... |
Als je een velomobiel.nl velonaut bent heb je dus ook zo'n nummer. Ga maar gauw kijken, 't is echt waar!
Oooh......, jullie hadden dat allemaal allang een keer gezien?
Hoi Paul,
BeantwoordenVerwijderenDit wist ik al, Jos wees me dat bij aflevering van de fiets al aan.
Groeten, Adri.
Hahaha !!! Hahaha !!!!
BeantwoordenVerwijderenNee hoor Paul ik neem een loopje met je, ook bij mij bij aflevering wees iemand erop. Maar ik wist het al eerder van de Blogs. Quest nr 1 (lighans) heeft er zelfs de kop van zijn Blog van gemaakt ;-)
We moeten het ook maar zo geheimzinnig mogelijk houden, want als er een keer een vm.nl product gestolen wordt en de dief dit niet weet, hebben ze een probleem met de velomobielcommunity - en de politie - als ze hem openbaar te koop zetten. Maar ook een gewist nummer en/of sporen van schuurwerkzaamheden daar zou genoeg moeten zeggen.
Bozen tongen beweren zelfs dat er gemanipuleerd wordt met die nummers.
BeantwoordenVerwijderenSommigen hebben een voorkeur voor een bepaald nummer (leeftijd of zo) (Hij zal nu wel reageren, haha)
Ook het nr 13 ging zijn eigen leven.
Veel bloggers vernoemen hun blog naar hun fietsnummer, om vervolgens in de problemen te komen bij wisselen van fiets. Einde blog? Wat nu als je een andere kleur fiets kiest........;-P
Het frame nummer is niet alleen handig je eigenfiets terug te vinden tussen alle andere geparkeerde bananen, maar eerder een registratie Questy, Soms voor de verzekering die dat eist. Misschien wil je er ooit eens een E-bike van maken. Dan heb je een plaatje nodig.
Nee alle gekheid op een stokje.
Het framenummer, want dat is het eigenlijk, is in het begin een formaliteit. Pas later gaan zich er emotionele waardes aan hechten.
Mijn nummer 66 zal ik nooit vergeten, al kent iedereen hem als de BrandweerQuest. Toch heb ik soms moeite het nummer van mijn huidige naamloze Quest boven te halen. Ondanks dat hij een streeploze 'grijze' rode Quest is, wordt hij nog steeds BrandweerQuest genoemd. Terwijl daar maar een van is. Er zijn er meer trouwens die vereenzelvigd worden met hun fietsnaam. Quesjer, Quemo. Hun Aka's en Pseudo's en E-mailaccounts zijn in overeenstemming met hun ThemaFiets. Dus geen nummer. Dat ben je bij Velomobiel.nl zeker niet.
Overigens is de nummer een van Allert/Bastiaan/Hans, natuurlijk beroemd. Maar de echte nummer een Quest is eigenlijk nog steeds bij zijn eerste eigenaar Richard. De 0-Quest.
dus eigenlijk hebben we allemaal niet het nummer bij het stuur, maar moet je er 1 bij optellen.
Ik heb dus Q067, Q492 en XS010 in de schuur staan......?:-(
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
BeantwoordenVerwijderenVorige reactie blijkt mijn oude alias te zijn, dat bedoelde Brandweerquest dus. Nog een keertje dan: om manipulatie van kwaadwillenden te voorkomen zijn de streepjes voor en achter het nummer. Dan kan het nummer niet zo makkelijk gewijzigd worden.
BeantwoordenVerwijderenIk sleutel ook niet veel aan de fiets. Als het goed loopt waarom zou je ook.
BeantwoordenVerwijderenHet framenummer had ik echter al vrij snel ontdekt.
Zijn er echt mensen die een Quest hebben met een nummer dat hun leeftijd is? ;)
BeantwoordenVerwijderenDat zullen dan wel geen mensen zijn met een nieuwe Quest :)