donderdag 26 juli 2012

Ik ben een wegwerker!

Iedereen die mij een beetje kent kijkt nu verbaast op. Een carrièreswitch gemaakt? Ja en nee dus. Mijn dagelijkse brood verdien ik nog steeds achter een bureau met een beeldscherm, maar onderweg naar huis en werk ben ik wel degelijk een wegwerker.

Ik ben uiteindelijk velomobiel gaan rijden vanwege het comfort en de snelheid. Maar dan moet je die beide wel kunnen realiseren. Hobbels, bulten en richels op mijn route hebben dan ook sinds een aantal maanden mijn bijzondere aandacht.

Ik werk daarom problemen weg die ik onderweg tegenkom; zo werk ik op mijn manier aan de weg. Ik doe dat niet met een wals, frees of asfalteermachine maar met een computer met internettoegang en e-mail. Da's namelijk een stukje gereedschap waarmee je, heb ik ontdekt, gemeenten vrij snel aan het werk kunt zetten om dat werk aan de weg voor jou uit te voeren.

De gemeenten Rheden, Brummen en Apeldoorn die in mijn wegwerkrayon liggen blijken daar verbazingwekkend goed op te reageren. Een aantal voorbeelden passeerden al de revue op dit weblog en nu mag ik de gemeente Brummen in het zonnetje zetten.

Op mijn nieuwe route, waarmee  ik het knelpunt Brugkabouter omzeil, kruis ik een weggetje van niks. De Doornweg is mij echter wel een doorn in het oog. Als fietser moet je om dat weggetje over te steken door twee diepe sleuven, die wil je je velomobiel nog een beetje heel houden, stapvoets genomen moeten worden. Daar helpt geen lieve Risse aan!

In het weekeinde gemeld bij de gemeente en woensdag al valt het bericht in de brievenbus: "Inmiddels zijn de sleuven afgewerkt...".  De afdeling kwaliteitscontrole van Mooi Geel Is Niet Lelijk heeft het werk van de gemeente direct ter plekke aan een onderzoek onderworpen en het voorlopig goedgekeurd. Het is nog steeds een 'bumpy ride'  maar er zit een flinke plak asfalt in de richels dus dat moet helpen. Morgen maar eens op volle snelheid de oversteek wagen.

De recente werkzaamheden zijn nog zichtbaar

.

3 opmerkingen:

  1. Lagere overheden werken heel modern. Net als op Hyves en Facebook moet je ze 'porren'. ;-)

    Ze werken volgens het principe -geen klacht, geen werk-

    Nog een stap verder terug is -na een klacht niet reageren, als er niet nog eens geklaagd word zal het wel niet belangrijk zijn.-
    De volgende laag is -kunnen we het simpel voor de koffie oplappen of met een waarschuwingsbord erbij oplossen?-
    Als laagste -wachten tot er een vooraanstaande publieke instantie zich erin mengt en dan voor de camera onmiddellijk de klacht verhelpen + een bloemetje met excuses en een rotsmoes erbij waarom het jou niet is gelukt.-


    Nee, eerlijk is eerlijk. Klagen helpt. Goed bezig.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mmm...foutje.
    Na geen klacht geen werk, had ik geschreven serieus mode uit tussen pijltjes. Kennelijk niet toegestaan teken. Nu is die tekst ertussen weggevallen.
    Ik bedoel bovenstaand met een kwinkslag dus. Sorry.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind Strada's van achteren bezien erg stoer eruit zien, je kunt aan de wielstand zien dat het velomobielen zijn met een hoge (bocht)stabiliteit.

    Het viel mij op dat de Quest XS van achteren erg sterk op de Strada lijkt. Komt waarschijnlijk door de brede hoofdspoiler en de iets stompe staart met een groter plat vlak dan de grote Quest. Kenmerken van de Strada.

    BeantwoordenVerwijderen